29 lipca 2013

Ocena: sweet-young-girl.blogspot.com

Dzisiaj oceniam blog Pauli.

Pierwsze wrażenie (9 na 10p.)

Kiedy weszłam na blog Pauli powitało mnie niebieskie tło i mały nagłówek. Adres bloga sweet-young-girl.blogspot.com- jest bardzo pomysłowy. Łatwo go zapamiętać. Po lewej stronie, w widżetach znalazłam wytłumaczenie tych angielskich słówek. Wiem, że większość osób wie co one znaczą, ale na pewno jest grupka ludzi, którzy nie znają języka angielskiego. Za to dodaję jeden punkt. Kolejny punkt to kursor. Jest to brązowy stworek. Nazwa bloga- SYG to pierwsze litery od adresu bloga. Taki też ma nick Paula. Dużym plus daję też favikonę- różowe serce na białym tle. 

Wygląd (7 na 10p.)

Zacznę od tego co mi się nie podoba. Nie podoba mi się czcionka w pasku bocznym. Żeby odczytać tekst często muszę zaznaczać go. 

Po lewej- niezaznaczony tekst, po prawej- zaznaczony.

















Niżej jest napis "Skontaktuj się- odpowiem zawsze!" i "Link na krytykę". Niby nic nie mam do zarzucenia, ale... napisane jest to czcionką, która nie akceptuje znaków polskich. 















Niestety, nie wygląda estetycznie. Jednak jest na to rada- polecam szukać synonimów, które nie mają "ę", "ą" itd. W przypadku wyżej zmieniłabym to tak- "Kontakt- zawsze odpowiem!". 

A co mi się podoba? Myślę, że ładne jest tło. Za to powiększyłabym nagłówek- byłby wyraźniejszy. Bardzo ładna jest czcionka w tytule posta oraz w dacie nad postem. Natomiast czcionkę we wpisie powiększyłabym. Na blogu nie znalazłam żadnych podstron. Za to, w widżetach, Autorka umieściła coś o sobie (duży plus), ulubione blogi, link do ocenialni, obserwatorów i kontakt. Są to podstawowe gadżety. Co można by było jeszcze dodać? Statystyki, Translate i parę innych.

Styl postów (19 na 20p.)

Hmmm... tutaj nie mam praktycznie nic do zarzucenia poza tym, że doszukałam się kilku błędów. 

Tutaj Autorka musiała się pomylić- zamiast "hej"
napisała "hei"



Tutaj powinno być
"cieszę"
Natomiast tutaj brakuje mi kropki i wielkiej litery.
















Jednak poza tym wszystko jest dobrze :). Posty są na konkretny temat i nie nudzą.

Dodatki (3 na 5p.)

W niektórych postach są GIFY. Daję za to 2 punkty, ponieważ nigdy nie widziałam GIFów na blogach.




































W każdym poście są zdjęcia. Niektóre są gorszej jakość, ale duży plus za to, że są.













Dodatkowe punkty (4 na 10p.)

*za widżet "Skontaktuj się- odpowiem zawsze!" (pomimo czcionki)
*za GIFYy
*za ilość zdjęć
*za widżet "Ulubione"

Wynik: 42 na 55p.

To bardzo dobry wynik! Popracowałabym nad nagłówkiem i czcionką w widżetach. 

Pozdrawiam,
Ginny

4 komentarze:

  1. Jak na pierwszą recenzję, to dobrze Ci to wyszło ;) Chociaż w sumie, nie jestem żadną krytyczką ani nie chcę Cię pouczać, ale na Twoim blogu też są czcionki, które nie akceptują polskich znaków. Chociażby ta w napisie "Prześlij komentarz" podczas pisania komentarza, lub w jednej z kart powyżej ("Oceniają"). Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem o tym, ale mi to nie przeszkadza. Jednak uznałam, że warto zwrócić na to uwagę, bo jest to trochę nieestetyczne.

      Usuń
  2. Bardzo fajny pomysł na blog. taki inny. :D



    Zapraszam. ^^^
    http://itsmyylive.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki na pewno poprawię to :>
    a to hei napisałam bo zwykle tak piszą co mi się nie podobało ale teraz tak tylko chciałam zobaczyć jak to będzie wyglądać i wgl :D

    OdpowiedzUsuń