10 sierpnia 2013

Ocena: http://najlepsze-filmy-dla-nastolatek.blogspot.com/

Witajcie! Tutaj Gruszka, ocenię dzisiaj ten blog: http://najlepsze-filmy-dla-nastolatek.blogspot.com/.
No to zaczynamy:


Pierwsze wrażenie ( 8/10 )

Anastazjo, pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Znam Twojego bloga, ponieważ go obserwuję, oraz lubię go. Co mi się podoba? Szablon. Idealnie opisuje temat i zawartość bloga. Adres bloga jest długi, ale łatwy do zapamiętania. Plus za to, że kolejne słowa są pooddzielane myślnikami. Niestety, jest rzecz, która mnie zraziła. Twój blog wydaje się być smutny. To wszystko przez to, że jest cały czarno - biały. Cieszy mnie to, że chociaż zdjęcia i gify są w kolorze, oraz to, że odwiedzony link z filmem ma kolor łososiowy. Tylko nie wiem co przedstawia favikona? Kosmos?

Wygląd ( 7/10 )

Szablon bardzo mi się podoba. Jest prosty, treść na nim nie jest "nudna", bo nie jest napisana jedną czcionką. Mam zastrzeżenia co do kolorów panujących na Twoim blogu. Myślę, że ktoś, kto by pierwszy raz odwiedził Twojego bloga, nie czytając jego zawartości, pomyślałby, że opisujesz stare, czarno-białe filmy. To są moje odczucia. Co jeszcze mi się nie podoba? To, że masz jedną czcionkę, oprócz tej w tytule posta. Jedna czcionka, jeden kolor, na dodatek wszystko pogrubione. Po za tym czcionka jest za mała. Ktoś, kto ma problemy ze wzrokiem nie będzie z przyjemnością czytać danego postu. Nie podoba mi się to. Nazwy gadżetów powinny być większe, moim zdaniem. Co powinno być zaś pogrubione? Na pewno ocena filmu, oraz link do filmu online. Natomiast recenzję mogłabyś napisać kursywą. Gadżety są poprawnie rozmieszczone, to na plus. To chyba moje jedyne uwagi.


Styl postów ( 13/20 )

Na pierwszy rzut oka jest dobrze. Tak jak napisałam w "Wygląd" nie podoba mi się to, że czcionka jest pogrubiona, mała. 
Pozytywem jest to, że piszesz ciekawie i zachęcająco. Podoba mi się to, że oprócz recenzji filmu dodajesz jeszcze swoją opinię, no i plus za to, że oglądałaś te filmy, które polecasz. ;) Miło, że dodajesz również linki do obejrzenia online. 
Błędy:

The First Time
"(...) która obojgu pomorze (...)" - ORT.
"(...) nieodwzajemnionymi uczuciami." - INT.
"(...) kretyńskiej komedii o nie wyżytych nastolatkach (...)" - ORT.
"No i muszę przyznać, że nie słusznie oceniłam (...)" - ORT.
"Jednak, gdy się wsłuchamy, możemy (...)" - 2x INT.
"Może dla tego, że jesetm świadoma jej wieku (...)" ORT, INT, LIT*.
"Sądzę jednak, że (...)" - INT.
"Mimo to, film naprawe ma to coś (...)" INT, LIT.

Piękne istoty
"Jednak, pierwszego dnia kolejnego roku szkolnego, spotyka (...)" - 2x INT.
"Ona, nieprzystępna dziwaczka (...)" - INT. Chociaż myślę, że myślnik też możemy tutaj zastosować. 
" Niestety, mimo iż fabuła jest na swój sposób pociągająca (...)" - INT, LIT.
" (...) Jeremiego Ironsa, który (...)" - INT.
"(...) odtwórcy głównej roli Aldena Ehrenreicha, który (...)" - INT.

Johny Tucker musi odejść
"Jednak, muszę przyznać, że jest (...)" - 2x INT.
" (...) ten rodzaj filmów, które ogląda się (...) - INT.

Znalazłam dużo błędów w tych trzech postach. Dlatego muszę odjąć sporo punktów, niestety. Na pierwszy rzut oka ich nie widać, ale jednak są. Moim zadaniem jest je wyłapać i przedstawić na ocenialni. 

Dodatki ( 3/5 )
Otrzymałaś 3 punkty za:
  1. Linki do filmów online.
  2. Zdjęcia w postach.
  3. Gify w postach.
Dodatkowe punkty ( 1/10 )

Otrzymałaś jeden punkt za to, że ściśle trzymasz się tematu bloga. Wiesz co robisz. ;)

------
Anastazjo, zdobyłaś 32/55 punktów, gratulacje. 
To bardzo dobry wynik. Myślę, że gdyby było więcej kolorów, inna czcionka, mniej błędów mogłabyś dostać się do THE BEST. Niestety, nie udało się. Musisz popracować trochę nad interpunkcją, oraz wyglądem bloga. Po za tym wszystko jest okey ;)
Życzę Ci dalszych sukcesów w blogowaniu.
------
UWAGA!
Chcę powiadomić Was, czytelników, że od teraz błędy w postach będę przyjmowały znane Wam symbole:
  • INT. - błąd interpunkcyjny
  • ORT. - błąd ortograficzny
  • LIT. - literówka
O każdych zmianach w ocenianiu będę powiadamiać w takiej samej formie jak teraz.

Pozdrawiam,

Gruszka 
      

    

3 komentarze:

  1. Dziękuję za ocene.
    co do wyglądu bloga , to chyba już zależy od gustu, każdy ma inny, jedni sądzą że jest idealny, retro, niektórzy że za smuty,.Mi się podoba bo jest w moim stylu
    Hmm.błędy ortograficzne to moja zmora, mimo 17lat i przeczytanych setek książek, cierpię na dysortografię, i chyba nigdy nie zniweluje tego problemu na moim bogu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląd to rzeczywiście rzecz gustu, ale przepraszam za te błędy... Nie wiedziałam, że masz dysortografię.

      Usuń
  2. Świetna ocena
    http://sweet-young-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń