7 sierpnia 2013

Ocena http://sekretczerwonejszminki.blogspot.com/

Witam! Ocenię dzisiaj blog pod adresem: http://sekretczerwonejszminki.blogspot.com/
Zaczynamy...
Pierwsze wrażenie ( 3/10p )

Moniko, wchodząc na Twojego bloga od razu zraziło mnie tło, niestety. Jest zbyt wzorzyste. Kółka są modne, jest ładny kolor, ale są zbyt upchnięte koło siebie, dlatego się wydaje, że jest za dużo. Co jeszcze mi się nie podoba... Masz mało miejsca na gadżety. Niestety, słabo to wygląda. Plusem jest adres bloga, który mimo tego, że jest długi, jest łatwy do zapamiętania. 

Wygląd ( 3/10p )

Nie podoba mi się tło. Mogłabyś je zmienić, ale jest druga opcja. Tak jak napisałam w "Pierwsze wrażenie" nie podoba mi się to, że gadżety zajmują tak mało miejsca, są takie ściśnięte. Mam pomysł, który rozwiąże te dwie wady. Proponuję Ci, abyś w "Projekcie" zmieniła szerokość całego bloga. Mogłabyś rozszerzyć go na maksa, ale wystarczy chociaż trochę. Wtedy, przede wszystkim będziesz mogła rozszerzyć gadżety, oraz zbyt wzorzyste tło będzie mniej widoczne, co doda blogu estetyki. Zauważyłam jeszcze, że gadżet "Translate" wychodzi po za swoje miejsce. Następną sprawą są zdjęcia. Powinnaś je wyśrodkować, blog będzie bardziej przejrzysty. Zjeżdżając kursorem w dół, zauważyłam to:
!!!
To jest niedopuszczalne. Kolejny dowód na to, że musisz zwiększyć szerokość swojego bloga.
Favikona... Liść? Jeszcze czarny... Nie pasuje do szablonu i atmosfery bloga. Powinnaś zmienić jego kolor, lub w ogóle zastąpić go czerwoną szminką. ;) 

Styl postów ( 16/20p )

Na pierwszy rzut oka jest okey. Piszesz zachęcająco i ciekawie. Ale, gdy przeczytałam wcześniejsze posty, dopatrzyłam się błędów. Brakuje mi wielu, wielu przecinków. Popełniasz też błędy w prostych słowach... np. "leprza", "nie ciekawych (spacja)". Czasami nawet brakuje kropek w pewnych miejscach. 
Posty nie są ani za długie, ani za krótkie. Nie przynudzasz, więc to na plus. 
Błędy:
Hej kochani ! ;D
"A jutro pracuję na jarmarku dominikańskim" Powinno być napisane z dużych liter.
Hmyyy
"Zacieszam, bo jutro przyjeżdza Kuu (...)" Przecinek i polski znak.
"Do czasu, aż sąsiedzi (...)" Przecinek.
Rewolucje i takie tam. 
"moja wielka miłość, chłopak z którym byłam rok i trzy miesiące, był uzależniony od alkoholu." Przecinek.
"Ostatni chłopak, jakiś czas wstecz, miał sprawę w sądzie przez problem z narkotykami" Przecinek i poprawa zdania.
"(...)ew. twarz (...)" Po skrótach, które nie zawierają litery pierwszej i ostatniej skróconego słowa, stawiamy kropkę, np. numer "nr", to znaczy "tzn.".
"(...) ew. twarz, a nie (...)" Przecinek.
"Niestety, fajni chłopcy (...)" Przecinek.
"Nie mój styl, ale a śliczna" Przecinek i niepotrzebne "a", myślę, że to literówka.
"Czasem lubię wyglądać słodko i uroczo heh, jak dla współczesnej księżniczki." Przecinek i zmniejszenie literki.
Koli mnie w oczy ten błąd ortograficzny w słowie "leprza".
Uważam, że robisz za dużo emotikonek w postach. Treść traci wartość i jest mniej estetyczna.
Wytłuściłaś tekst piosenki, to też jak najbardziej na plus.

Dodatki ( 5/5p )

Masz plusy za to, że dodajesz zdjęcia swoje jak i te z internetu. Na blogu zamieszczasz także muzykę, która Ci się podoba, oraz zdajesz relację ze swoich przygód. Plus i jeszcze raz plus.

Dodatkowe punkty ( 1/10 )

Masz też big plusa ode mnie, za to, że adres/tytuł bloga zgadza się z jego treścią. 

------
Podsumowanie:
Moniko, zdobyłaś 28p na 55p. Ocena: 3.
Przeszłaś połowę, gratulacje!
Musisz dużo popracować nad szatą graficzną bloga. Moja rada: po napisaniu posta, przeczytaj go co najmniej 3 razy, bo znalazłam w nim proste błędy. Jestem pewna, że po prostu popełniasz literówki. Z własnego doświadczenia wiem, że jak przeczyta się notkę raz, to nic się nie zauważy. Dopiero za drugim i trzecim widać winowajców ;)

Pozdrawiam Cię serdecznie i życzę sukcesów w blogowaniu. :)

Gruszka

1 komentarz:

  1. Tło akurat mi się podoba. Moje ulubione z tych które miałam. Zdjęcie to efekt niedopatrzenia (chodź wydawało mi się, że poprawiałam to). Błędy w postach staram się zawsze poprawiać ale co po niektóre z postów było pisane na telefonie gdzie mnie nic nie poprawia a mam z tym problemy. Lubie emotikonki, a o przecinkach zapominam, to fakt. Ale dziękuję za ocenę.
    Pozdrawiam autorka ocenionego bloga.

    OdpowiedzUsuń