26 sierpnia 2013

Ocena: juliette-my-world.blogspot.com

Cześć wszystkim. Blog, który dzisiaj ocenię, jest dostępny pod adresem: juliette-my-world.blogspot.com. Autorką jest Juliette July.

Pierwsze wrażenie (7/10)

Weszłam na bloga, powitały mnie bardzo ładne kolory, przyjemne dla oka. Po dłuższym przyglądaniu się stwierdziłam, że nagłówek byłby zbędny, więc nie odejmowałam punktów za jego brak. Zastanawia mnie jednak tytuł bloga, który brzmi W świecie fioletowych marzeń. Dlaczego akurat fioletowych? Hmm... No nie wiem. Adres bloga jest fajny: krótki, zwięzły i na temat.


Wygląd (7/10)

Jak już wcześniej pisałam, blog bardzo mi się podoba pod względem wyglądu. Jest czysty i przejrzysty, miło się go ogląda. Urzekły mnie pastelowe kolory, które nie rzucają się w oczy i nie odstraszają, a wręcz zachęcają do dalszego czytania. Osobiście bardzo lubię skromne blogi. Teraz rzeczy, które mi się nie podobają. Pierwszą z nich jest gadżet z archiwum bloga. Jest taki rozwalony, podłużny... Nigdy nie podobał mi się akurat taki jego wygląd, a wiem, że blogger oferuje nam co do niego więcej możliwości. Zauważyłam też, że czcionka w tytule posta nie akceptuje polskich znaków, a powinna, by blog wyglądał estetyczniej. Blog wyglądałby lepiej, gdyby jego tytuł i opis były wyśrodkowane. Poza tym, znalazłam kilka błędów w opisie bloga.

Piszę wiersze. Gonię, choć nie wiem za czym. Biegnę, choć nie wiem gdzie. Staram się zrozumieć to wszystko. Życie i te inne sprawy. Ale po co rozumieć, skoro mam swoje zdanie? Można zrozumieć, ale trzeba mieć własne zdanie. Ja mam. Mam zupełnie inne spojrzenie na świat, jestem inna. Czy jestem wyjątkowa?

Styl postów (20/20)

Bardzo podoba mi się styl, w jaki autorka porozumiewa się z czytelnikami. Pisze zachęcająco, aż chce czytać się więcej i więcej. Podoba mi się również to, że bloggerka stosuje dużo urozmaiceń czcionki. No i największy plus - zero błędów ortograficznych.

Dodatki we wpisach (5/5)

W każdym wpisie znajdzie się jakiś dodatek: muzyka, obrazek.

Dodatkowe punkty (5/10)
  • przejrzystość
  • ortografia
  • same przydatne gadżety
  • wielobarwność
  • różnorodność tematów
________________________

Podsumowanie: 44/55. Brawo, to jeden z lepszych wyników w naszej ocenialni. Nie mam wielu zastrzeżeń co do Twojego bloga. Jedyne nad czym radzę Ci popracować, to wygląd. Chodzi mi dokładniej o wyśrodkowanie tytułu i opisu bloga oraz czcionkę w postach. Popraw również błędy w opisie. 

Pozdrawiam i życzę powodzenia,
Riley.

1 komentarz:

  1. Dziękuję Ci bardzo, za bardzo fajną i subiektywną krytykę mojego blooga :))

    OdpowiedzUsuń