30 września 2013

Ocena: jatyinaszezycie.blogspot.com

Witajcie. Tutaj Gruszka. Dzisiaj ocenię tego bloga: http://jatyinaszezycie.blogspot.com/
No to zaczynamy...

Pierwsze wrażenie (9/10)

Aleksandro, pierwsze wrażenie Twojego bloga jest świetne. Powitały mnie ładne kolory. Blog, na pierwszy rzut oka, jest bardzo pozytywny, wesoły. Widać, że Ty sama jest pozytywnie zakręconą osobą. Za co odjęłam punkt? Za adres bloga. "Ja, Ty i nasze życie", ok, rozumiem "Ja", ale "Ty"? do kogo się zwracasz w tym momencie? Na początku pomyślałam, że blog ma dwóch autorów, ale nie, więc nie wiem o co chodzi. Druga sprawa - w nagłówku jest błąd interpunkcyjny - brak kropki na końcu zdania. Ogólnie mi się podoba.

Wygląd (9/10)

Tak jak napisałam w "Pierwsze wrażenie", blog jest pozytywny. Z tego co wiadomo, lubię pastelowe blogi, delikatne, ale Twój ma coś w sobie. Po prostu wpadł mi w gust. ;)
Kolory są poprawnie dopasowane. Nie jest zbyt kolorowo i zbyt "pstrokato". Znalazłam defekt w nagłówku. Otóż, czcionka nie akceptuje polskich znaków. Literka "ż" źle wygląda. Niby to nie przeszkadza, ale jest trochę nieestetycznie. Zmieniłabym całą czcionkę - ale to już Twój wybór. 
No cóż nie mam chyba do czego się przyczepić :)

Styl postów (17/20)

Co mi się nie podoba? Sama czcionka. Jest zbyt wyimaginowana. Ciężko się czyta, nie podoba mi się. Na Twoim miejscy zmieniłabym na Times, Georgię albo Cambria'e.  Ładnie, że masz w tytule posta taką a nie inną czcionkę, bo ta bardzo pasuje to tego bloga.
No to wyłapujemy błędy... :>

Dzień, jak dzień

-

Koperty i Kubuś

"(...)bo jak ugryzłam do(...) - LIT.
"(...)duet jakiśtam(...)" - pisze się "jakichś tam" - ORT.

Kapelusze z papieru

"No, więc, co było (...)" - 2x INT.
"Byłam u Zosi mojej koleżanki." STYL
Poprawnie:
"Byłam u mojej koleżanki - Zosi."
"(...) na grę o koniach "Planet Horse" i grałyśmy (...) - INT.
"(...) jest fajna gra, skończyłyśmy (...)" - INT.

Robisz trochę błędów jak na takie krótkie posty. Niektóre notki są nudne. Myślę, że nie musisz dodawać codziennie nowego wpisu. Zauważyłam też, że stosujesz akapity. Po co? Nie jest to list, ani żaden formalny papierek, ani opowiadanie. Nie musisz ;)

Dodatki we wpisach (3/5)

Otrzymałaś 3 punkty za:

  • Zdjęcia z internetu.
  • Własne zdjęcia.
  • Ciekawe cytaty w postach.
Dodatkowe punkty (2/10)

Otrzymałaś 2 punkty za:

  • Pozytywizm bloga.
  • Cytaty.
_____________________

Aleksandro, otrzymałaś 40/55 punktów. Gratulacje! To bardzo dobry wynik. Jak widzisz, niewiele brakowało do THE BEST. 

Pozdrawiam i życzę sukcesów w blogowaniu!

Gruszka

2 komentarze:

  1. Dziękuję za ocenę :)
    Ale (chociaż przepraszam, nie mogę się powstrzymać) skomentuję.
    Co do tytułu to nie wiem, czemu, ale mi pasował, więc dałam taki.
    Akapity- zwykle pisałam blogi z opowiadaniami, więc się już przyzwyczaiłam, a poza tym według mnie tak jest lepiej. Wiem, złe przyzwyczajenia.
    Błędy? nie wiem, czy takim orłem jestem, bo z jednego dyktanda miałam 2+,a z drugiego 5-.
    Co do ,,jakichś tam" to chodziło mi nie o osoby, czyli ,,jakichś tam", tylko o nazwę ,,jakąś tam", dlatego moim zdaniem napisałam poprawnie.
    Cytaty? W sumie nie ma ich dużo, nie wiem, tylko kilka
    Przysięgłam sobie codziennie post.

    (przepraszam, że nie piszę ze swojego konta, ale to ja (Koиiaяa)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akapity - rozumiem, że z przyzwyczajenia, ale należy rozróżnić opowiadanie od zwykłego bloga (pamiętnika). Skoro uważasz, że tak jest lepiej to Twój wybór.
      Mało mnie interesuje jakie miałaś oceny z kartkówek - oceniam bloga, a nie kartkówki. Jęsli chodzi o "jakiś tam", przyuważ, że napisałaś "i" a nie "a". Nie dało rady się domyślić o co Ci chodziło.

      Codziennie post? Pisz kiedy chcesz, Twój wybór.

      Pozdrawiam.

      Usuń