27 września 2013

Ocena: la-petite-world.blogspot.com

Cześć wszystkim. Dziś ocenię bloga dostępnego pod tym adresem: http://www.la-petite-world.blogspot.com/.

Pierwsze wrażenie (10/10)

Blog jest uroczy. Powitały mnie stonowane pastelowe kolory, bardzo lubię takie blogi. Uroku dodaje mu nagłówek. Nazwa jest bardzo oryginalna. Choć nie wiem co oznacza (nawet się nie zastanawiałam), jest ciekawa i zachęcająca. Favikoną jest babeczka, o ile się nie mylę. Co tu więcej mówić, w skrócie pierwsze wrażenie - jak najbardziej pozytywne.

Wygląd (8/10)

Blog jest przepiękny. Bardzo podobają mi się skromnie urządzone blogi w pastelowych i stonowanych kolorach. Szczególnie urzekł mnie nagłówek. Aż wrzucę jego zdjęcie:



Do designu bloga bardzo pasuje tło, które kontrastuje z główną częścią bloga, na której pisane są posty. Czcionka w tytule wpisu jest ładna, fantazyjna i kreatywna, w pasującym kolorze. Podoba mi się również to, że podstrony są umieszczone na samej górze, nad nagłówkiem. Do tego jest w nich użyta bardzo ładna czcionka. Tłumaczę już, za co odjęłam dwa punkty. 
  1. Zdjęcie w lewym pasku jest za szerokie i wystaje poza granice paska.
  2. Czcionka w dacie posta nie akceptuje polskich znaków.
  3. Podstrony zakrywają kawałek górnej części nagłówka.
Styl postów (19/20)

Jest bardzo dobrze. Piszesz ciekawe notki na konkretny temat. Widać, że zawsze masz o czym napisać i za każdym razem swój pomysł realizujesz. Podoba mi się to, ponieważ mało jest blogów, na których autorzy poruszają jakieś kontrowersyjne tematy, opisują problemy współczesnego świata. Nie znalazłam też żadnych błędów ortograficznych. Pomijając fakt, że doszukałam się kilku błędów interpunkcyjnych (robisz często podwójne znaki na końcu zdania lub stawiasz kropkę przed np. wykrzyknikiem), to jest naprawdę dobrze i dostajesz w tym punkcie prawie maxa.

Dodatki we wpisach (5/5)

Co prawda są to tylko zdjęcia i filmiki z youtube, ale daję maxa ze względu na dobór tematyczny i wspaniałą jakość zdjęć.

Dodatkowe punkty (8/10)

Przyznaję dodatkowe punkty za bezbłędność, którą się ceni. Zdjęcia są naprawdę dobrej jakości. Posty są oryginalne i na ciekawe tematy. Osobiście bardzo spodobał mi się nagłówek, więc go również zaliczyłam do tej kategorii. Podoba mi się również to, że poszczególne linki wyróżniają się po najechaniu na nie. 

_________________________

Podsumowanie: 50/55. Brawo, ten wynik zapewnił Ci miejsce na liście THE BEST. Oby tak dalej!

Pozdrawiam,
Riley.

1 komentarz: