25 września 2013

Ocena: przemyslenia-zycia.blogspot.com

Witajcie. Tutaj Gruszka. Ocenię dzisiaj ten blog: http://przemyslenia-zycia.blogspot.com/.
No to zaczynamy....


Pierwsze wrażenie (8/10)

Patrycjo, pierwsze wrażenie Twojego bloga jest bardzo dobre. Powitał mnie piękny szablon. Fakt faktem uważam, że jest trochę za duży, ale to już kwestia gustu. Adres bloga jest oryginalny. Podoba mi się napis na nagłówku: "Cause I'm only a crack in this Castle of Glass" co chyba znaczy: "Bo jestem tylko pęknięciem w tym zamku ze szkła"? Nie wiem, w każdym razie ładnie wygląda. No cóż. To chyba wszystko z tego kryterium. :)

Wygląd (9/10)

Jak już wspomniałam wyżej - bardzo podoba mi się szablon. Jest oryginalny i ładny. Tylko mam jedno zastrzeżenie... co ma ta kobieta do tematyki bloga? Nie wiem jak inni, ale ja bym taki szablon bardziej dopasowała do jakiegoś opowiadania, czy coś. Nie wiem - znowu kwestia gustu. Podobają mi się te bajerki przy pasku bocznym. Lubię takie rzeczy. Ale też znalazłam defekt - po niektórych stronach jest kropka a po niektórych nie. Dziwnie to wygląda. Blog by był ładniejszy gdyby nie było kropek po tytule strony. Jednak jeśli wolisz kropki to wstaw w każdą stronę ;). No i trochę za dużo czerwieni... Na Twoim miejscu pokombinowałabym trochę. Masz mnóstwo kolorów do wyboru, a skorzystałaś tylko z jednego, ale w różnych odcieniach, tonacjach. Jednak blog jest estetyczny i zachęca do przejrzenia treści.

Styl postów (16/20)

Powinnaś zmienić czcionkę w tytule posta na bardziej powywijaną, lepiej by było. No cóż... Nie będę miała tutaj za dużo pracy. Z góry mówię, że notki są trochę za krótkie. 

14 - Usunięcie wieczorynki - ORT.

"Nie popieram tego, ponieważ (...)" - INT.

"Jak byłam mała, zawsze oglądałam (...)" - INT.

""jaka bajka będzie dzisiaj w wieczorynce?"" - INT.

"(...) leciały porządne bajki, takie jak: (...)" - INT x2.

"(...) mają w sobie agresję, co źle wpływa na najmłodszych." - INT.

"(...) na stronę internetową, gdzie będzie petycja, która (...)" - INT x2.

13 - Małe zmiany - INT.

"Z tego co pamiętam, jak na razie, nie pojawiły się (...)" - INT x2.

12 - Moderacja komentarzy - INT.

"Po to ona tam powstała, abyście tam zostawiali (...)" - INT.

Mało błędów ortograficznych, ale nawet dużo interpunkcyjnych. Widać, że czytasz posty

zanim je opublikujesz, ponieważ nie znalazłam ani jednej literówki, bądź błędu

stylistycznego. Ładnie ;). Szkoda, że nie stosujesz urozmaiceń, typu: kursywa, 

pogrubienie, podkreślenie. Czcionka akceptuje polskie znaki. ;)

   
                                                 Dodatki we wpisach (0/5)

Niestety nie stosujesz żadnych dodatków we wpisach. Jest totalny brak jakichkolwiek

urozmaiceń, typu: obrazki czy coś.

                                                 Dodatkowe punkty (3/10)

Otrzymałaś 3 punkty za:
  1. Ładny szablon.
  2. Ładnie zrobione karty.
  3. Porządek na blogu.
------

Patrycjo, uzyskałaś 36/55 punktów. Gratulacje!

To bardzo dobry wynik. Powinnaś popracować trochę na wyglądem bloga i długością 

notek. Nie mam innych zastrzeżeń. ;> 

Pozdrawiam i życzę sukcesów w blogowaniu!

------

Chcę bardzo przeprosić za moją nieobecność. Przepraszam. Po prostu nauczyciele w 

mojej szkole nie żałują nam nauki i zadań domowych. Opuściłam się, ale pragnę się 

poprawić. 

Z szczególnością chcę przeprosić osoby, które długo czekają w mojej kolejce. Domyślam 

się, że to denerwujące. Przepraszam.

Gruszka 

5 komentarzy:

  1. Bardzo dziękuję za opinię mojego bloga. Szczerze to myślałam, że będzie gorzej. Jestem tego świadoma, że popełniam błędy interpunkcyjne. Na pewno poprawię błędy, które wypisałaś. Jestem z oceny zadowolona. Bardzo dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapomniałam dopisać, że szablon pobrałam z szabloniarni, a nie chcę zmieniać czegokolwiek sama, ponieważ boję się, że coś zepsuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. Na Twoim miejscu też bym miała tego typu obawy. ;)

      Usuń
  3. @up: Ja chciałem tylko dowiedzieć się jakie wykształcenie ma Gruszka do oceny jakiejkolwiek poprawności bloga - tak z czystej ciekawości. Jakkolwiek forma krytyki nie jest atakiem, będę to zawsze podkreślał, ale chodzi mi tu tylko o to - żeby wyrażać się swoim zdaniem ( "wg mnie") a nie mówić z ambony jak osoba która ma do tego prawo i odpowiednią wiedzę. Sam pomysł jest dobry.

    pozdrawiam

    ps. nie sądzę żeby znaki interpunkcyjne i dużo kryteriów które tu stosujesz odnosiły się do treści pewnych blogów i ich przesłanek.. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi.
      Ale postaram się wyjaśnić. Wykształcenie - chciałabym przypomnieć, że to nie jest ocenialnia prowadzona przez polonistów. :)
      Nie piszę "według mnie", ponieważ to jest ocenialnia. Każda osoba, która zgłasza swojego bloga jest świadoma tego, że napiszę swoją opinię na temat jej bloga. Piszę tylko co MOŻE zmienić, a nie, że MUSI to zmienić. I piszę "powinnaś" a nie "zmień". Polska to wolny kraj.

      Usuń