22 września 2013

Ocena: jak-moja-dusza.blogspot.com

Witajcie kochani! Znalazłam czas, by napisać choć jedną ocenę. Jak mówi regulamin oceniających, muszę dodać co najmniej trzy oceny miesięcznie, więc nie ma co się ociągać, zważając również na to, że autorka bloga: jak-moja-dusza.blogspot.com trochę czasu już na ocenę czeka. 


Pierwsze wrażenie (6/10)

Weszłam na bloga i włączyła się muzyka, która niezbyt mi się podoba (no cóż, nie mój gust). Jestem przyzwyczajona do tego, że pasek muzyczny jest na samym dole lub górze bloga, ale go nie było. Szczerze mówiąc nie mogłam go znaleźć, mimo że jest widoczny... Blog jest przejrzysty, to jest ważne. Jego tytuł i adres są oryginalne. 


Wygląd (3/10)

Mogło być lepiej. Już mówię, co powinno być poprawione. Tytuł bloga zawarty w jego nagłówku nie powinien być przechylony, tylko prosty, i może w jakimś ciekawszym kolorze. Podstrony powinny być wyśrodkowane, a nie przesunięte w prawo. Tytuły gadżetów (obserwatorzy, data itp.) ładniej by wyglądały z innym kolorem i rodzajem czcionki. Gadżet ze statystykami lepiej by się prezentował, gdyby był złożony z samej liczby, bez wykresu. Zrezygnowałabym też na Twoim miejscu z serduszek przy gadżecie z archiwum. Czcionka w tytule posta nie akceptuje polskich znaków, to psuje wygląd. Nie podoba mi się tło, którym są serduszka. Jest dziecinne. Dostałaś takie malutkie plusy za nagłówek (choć nie bardzo wygląda z tym napisem) i ogólny porządek na blogu.

Styl postów (10/20)

Nie robisz błędów ortograficznych, ale pełno jest błędów interpunkcyjnych. Nie sądzisz, że jeden wykrzyknik czy znak zapytania na końcu zdania wystarczy? Gdy jest ich kilka, robi się niepotrzebny chaos. Tak samo z emotikonami. W pożegnaniu z czytelnikami używasz czasem ';**' tego, jedna gwiazdka na końcu wygląda zdecydowanie lepiej. Nie stosujesz żadnych urozmaiceń czcionki, typu pogrubienie, kursywa, kolor. Szkoda, bo lepiej by się czytało. Plus za to, że czcionka jest czytelna i akceptująca polskie znaki.


Dodatki we wpisach (2/5)
  • zdjęcia - czasem dobrej, czasem słabej jakości.
Dodatkowe punkty (0/10)

Nic nie przykuło mojej uwagi.

________________________

Podsumowanie: 21/55. Dość słaby wynik, ale nie najgorszy. Cóż, wypisałam wszystko, nad czym warto popracować. Zapraszam do ponownego zgłoszenia się po trzydziestu dniach, może wprowadzisz jakieś zmiany? Kto wie, wtedy wynik może być lepszy.

Pozdrawiam,
Riley.

1 komentarz:

  1. Myślałam już, że się nie doczekam :)
    Dziękuję za ocenę ;) Na pewno naniosę poprawki. :)

    OdpowiedzUsuń