12 października 2013

Ocena bloga: kronika-howrse.blogspot.com

Witajcie. Jestem stażystką. Mam na imię Patrycja i a mój nick to Polish Glambert. Ocenię bloga z wolnej kolejki, a będzie to kronika-howrse.blogspot.com

Pierwsze Wrażenie (10/10 punktów) 
Adres bloga jest krótki oraz informuje o czym jest blog. Jest to kronika howrse(gra przeglądarkowa o koniach) czyli nowości na stronie. Szablon jest schludny, ładny i przejrzysty. Jedyne co mi nie pasuje to zdjęcie w nagłówku bloga oraz tło, chodzi mi o to, że w tle są liście, a na zdjęcie w nagłówku to koń. Kolorystyka jest dopasowana i nic nie razi w oczy.

Wygląd(10/10)
Tak jak pisałam wcześniej nagłówek(zdjęcie) i tło nie współgrają ze sobą. Tutaj jest koń, a tutaj liście. Przypuszczam, że chodziło Wam o to, że mamy jesień i chciałyście aby wygląd Waszego bloga był również jesienny. Nie odejmę Wam za to punktu, bo uważam, że jest to drobnostka, a tym bardziej, że nagłówek i tło pasują kolorystycznie.
Wszystko inne mi się podoba. Szablon ogółem jest ładny, przejrzysty. Macie dużo zakładek co może pomóc czytelnikowi odnaleźć się na blogu.
Kolorystyka to biel i brąz, a te kolory idealnie współgrają ze sobą.

Styl postów(15/20)
Co mogę powiedzieć o notkach? To, że są krótkie, ale na temat. W większości z nich są linki do oficjalnego bloga Howrse, aby dowiedzieć się czegoś więcej. Nie zauważyłam, żadnych błędów ortograficznych, ale za to zauważyłam, że zdarza się Wam stawiać spację przed znakiem interpunkcyjnym, np.

Nowy koń wiatru lapyx:
"Po ucichnięciu burzy dostaniemy różne upominki :" - "Po ucichnięciu burzy dostaniemy różne upominki:"

The Sims 3 Zwierzaki:
"Czy ciekawi was ta gra ?" - "Czy ciekawi Was ta gra?

Ankiety na forum: 

"Cześć Wszystkim !" - "Cześć Wszystkim!"
"Czy wy też się cieszycie ?" - "Czy wy też się cieszycie?"

Widziałam, jeszcze parę takich błędów. Starajcie się nie stawiać spacji przed znakiem interpunkcyjnym, ponieważ odstrasza to ludzi(przynajmniej mnie). 


Inne błędy: 


"Nowy koń wiatru lapyx" - Konik nie ma na imię Lapyx, tylko Lapis.

"(...)ale nie zaszkodzi ich powtórzyć " - Tutaj był koniec zdania więc musi być kropka. (Notka pt. "Maszyny ponownie na Howrse")

W notce "The Sims 3 Zwierzaki" po każdym napisie powinno znaleźć się dwukropek, np.:

"A teraz kilka przykładów koni:
"

Mam jeszcze zastrzeżenie do jednej rzeczy, aczkolwiek notkę o które wspomniałam wyżej jest nie związana z Waszym blogiem. Co prawda jest związana z końmi, ale w tej notce opisałyście konie z The Sims 3, a Wasz blog to Kronika Howrse.

Podoba mi się to, że zamieszczacie poradniki.

Dodatki(5/5 punktów)
Dodajecie zdjęcia i screeny co bardzo mi się podoba. :)

Dodatki na blogu(2/10)
-Nie zaśmiecacie bloga gadżetami, macie je w należytym porządku oraz są to gadżety najbardziej potrzebne. Chociaż obserwatorów dałabym na sam koniec. 
-Dałam Wam punkt za zakładki. Co prawda jest och dużo, ale ich zawartość dużo pomaga. 

Uzyskałyście 42 punkty na 55. Myślę, że to dobry wynik. Tak jak napisałam popracujcie nad tym, aby nie stawiać spacji przed znakiem interpunkcyjnym. Odjęłam Wam za to punkty, bo widziałam, że macie tego sporo w Waszych notkach. 


PS. Zaktualizujcie sobie zakładkę "Aktualna Promocja"


----------------
Proszę oceniajniące o napisaniu opinii o mojej ocenie. Jest to moja pierwsza ocena i myślę, że nie jest źle. Jeżeli zauważycie jakikolwiek błąd to napiszcie. 


Polish Glambert

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz