31 października 2013

Ocena: poems-fourteen-year.blogspot.com

Och tak, dostałam ciężki orzech do zgryzienia. Blog z wierszami inspirowanymi Laną Del Rey. Ani z interpretacji poezji nie jestem dobra, ani nie słucham Lany Del Rey. Nie mniej jednak, mam nadzieję, że sprostam wymaganiom osoby, która zgłosiła do mnie swojego bloga. Mowa tutaj oczywiście o Kathy Del Rey z bloga poems-fourteen-year.blogspot.com.

Pierwsze wrażenie (7/10 punktów)
Z adresu bloga mogę wywnioskować, że autorka pisze wiersze w wieku czternastu lat. Albo są to czternastoletnie wiersze. Stawiam jednak na to pierwsze. To zawsze jakiś trop. Nazwa bloga? Jest okej. Informuje, o czym jest blog, więc spełnia swoją funkcję. Gorzej jest z podtytułem (znanym też jako "opis bloga"). Znajdują się tutaj błędy. Jakie? "Nie kopiuje nikogo." A gdzie "ę" na końcu wyrazu "kopiuję"? Taki szczegół, ale ważny. Dalej. "Moim największą inspiracją (...)." Czy to brzmi logicznie? Nie. No właśnie. Jakie jest moje pierwsze wrażenie odnośnie wyglądu bloga? Myślę, że jest trochę niechlujny (o tym później), jednak dość przyjemny dla oka.


Wygląd (3/10 punktów)
Wspomniałam już, że blog jest nieco niechlujny. Dlaczego tak uważam? Gadżety są porozstawiane bez większego zastanowienia, odnoszę wrażenie, że przypadkowo. Myślę, że blog lepiej by wyglądał, gdyby był węższy, a dodatki znajdowałyby się w jednej kolumnie. Blog nie ma nagłówka, zastępują go nazwa i opis bloga. Czcionka nazwy bloga nie prezentuje się najlepiej. Rażą również błędy w opisie, o których wspominałam w punkcie "Pierwsze wrażenie". A co z tym tłem? Obraz nakłada się kafelkowo, przez co widoczne są łączenia dwóch obrazków. Odejmuje to estetyki blogowi. Sugerowałabym zmianę tła na inne, które nie będzie się w ten sposób kafelkować.


Styl postów (16/20 punktów)
Tutaj mam największy dylemat. Jak to ocenić?! Przecież są wiersze białe, pozbawione rymów, są wiersze wolne, które trzymają się jedynie podziału na wersy. Jest jeszcze sporo innych typów wierszy. Teraz pytanie: W jakiej kategorii oceniać wiersze Kathy? Spróbuję to jakoś ugryźć. Mnie osobiście poezja autorki nie przypadła do gustu. Opowiadają (przynajmniej w większości) o miłości, często raniącej, utraconej. Kompletnie nie moje klimaty. W poszczególnych utworach znalazłam błędy: literówki (wiersz #9 "Na ziemi potrzeba jest miłość."), czy braki przecinków (wiersz #18 "Nie ważne że mamy zbędne kilogramy, za duży nos i za małe oczy."). Posty są pisane w różny sposób. Raz wyśrodkowane, raz nie. Zachęcam do zadecydowania o jednym sposobie wyrównania tekstu i trzymaniu się go. Z pewnością doda to estetyki całemu blogowi.


Dodatki (2/5 punktów)
Do niektórych postów zostały dodane utwory Lany Del Rey lub notki od autorki. Uważam to za plus i żałuję, że w nowszych postach tego nie ma. Wielu czytelnikom twórczości Kathy może to umilić zapoznawanie się z jej [Kathy] dziełami. 


Dodatkowe punkty (0/10 punktów)
Niestety, nie przyznaję dodatkowych punktów.


Podsumowanie
Blog jak blog. Cieszę się, że nie jest to kolejna strona o życiu jakiejś nastolatki, czy blog o wszystkim i niczym. Kathy ma cel - pisanie wierszy - który chce realizować. To bardzo dobrze! Nie mniej jednak, blog nie przypadł mi do gustu i stałą czytelniczką z pewnością nie będę.


Ocena: 28/55 punktów

Aoi-chan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz