30 listopada 2013

Ocena: sweet-young-girl.blogspot.com

Witam, to moja pierwsza ocena na stażu w tej ocenialni. Dzisiaj opiszę blog sweet-young-girl.blogspot.com.


Pierwsze wrażenie (5/10)

 Przyznam szczerze, że blog nie przypadł mi do gustu. Widać, że nie jest on prowadzony do końca profesjonalnie. W oczy rzuca się chaos. Adres bloga jest prosty, niczym się nie wyróżnia, ale jednocześnie sprawia dobre wrażenie. Tytuł "Pali & Olka" również jest przeciętny. Przyznaję jednak połowę punktów za dobrą kolorystykę oraz faviconę.


Wygląd (4/10)

Jak już wspominałam, blog utrzymany jest w dobrej kolorystyce. Dominuje prostota, główne kolory to czerń i biel. Nadaje to klasyczny wygląd, aczkolwiek nie zwraca uwagi. Proponowałabym umieścić jakiś wzór w tle bloga, która nadałaby mu charakter.
Nagłówek, a raczej jego brak, sprawia, że blog jest monotonny. Zamiast tego w tym obszarze znajduje się napis "Pali & Olka". Jeśli decydujecie się na brak obrazka w nagłówku, radziłabym napis wyśrodkować i sprawić, żeby był bardziej widoczny i zwracał uwagę czytelników.
Powyższe stwierdzenie, że na blogu panuje chaos argumentuję brakiem jednolitości na całej stronie. Najbardziej rażą w oczy różne czcionki w gadżetach, postach i nagłówku. Nie wygląda to estetycznie.
Obrazki i zdjęcia zamieszczane w postach mają ładny styl. Mówię dokładnie o zaokrąglonych brzegach i przezroczystości po najechaniu myszką. Niestety niektóre z nich są zdecydowanie za duże i psują ogólny efekt.


Styl postów (12/20)

Wasz styl wypowiedzi nie zachwyca. Zauważalne są błędy, przede wszystkim interpunkcyjne. Piszecie czcionką, która nie akceptuje polskich znaków. Proponowałabym to zmienić, gdyż nie wygląda to porządnie. 
Poniżej zamieszczam fragmenty postów z zaznaczonymi błędami (     ortograficzne,     interpunkcyjne):

"Jestem Paulina moja ksywka to Pali :) mam 12 lat. interesuję się fotografią  ,Ubieram się tak jak mi się podoba ,a nie komuś..."

"INFORMACJA: nie zdobyłyśmy 100 obserwatorów w jeden dzień wcześniej prowadziłam tego bloga sama .Później z koleżanką .Teraz z Olą. Stąd się wzięła nazwa sweet-young-girl.blogspot.com . Na początku miało być tak ,że sama będę prowadzić bloga ... ale cóż... nie wyszło...."

"Kto mnie ocenia ,niech ocenia ,ale niech zostawi opinie dla siebie"

Przede wszystkim można zauważyć dużo błędów interpunkcyjnych. Fakt, czasami przecinki się nie pojawiają, jednak często są, ale źle postawione. Wiem, że prawdopodobnie się czepiam, ale chcę zwrócić przede wszystkich Twoją uwagę, Paulino, że najpierw stawiamy przecinek, a dopiero potem spację. U Ciebie jest na odwrót i właśnie dlatego zaznaczonych jest tyle błędów interpunkcji.
"Stąd się wzięła nazwa sweet-young-girl.blogspot.com ." - tutaj powinien stać znak zapytania.
" opinie" - powinno być "tę opinię". Obowiązuje tutaj dość prosta zasada - jeżeli rzeczownik kończy się na ę, to piszemy (np. tę książkę, tę myszkę).

Ogółem trudno jest mi głębiej ocenić Wasz styl pisania, gdyż posty są krótkie i nie dają pola do Waszego popisu. 

Dodatki we wpisach (4/5)

Pisząc dodatki, mam na myśli przede wszystkim zdjęcia, które, owszem, są dobrej jakości, jednakże ich rozmiar mógłby być podobny. Zbyt duże zdjęcia rozszerzają blog i wyglądają nieestetycznie. Stawiam plus za własne zdjęcia.

Dodatkowe punkty (3/10)

Rzeczy, które zwróciły moją uwagę to przede wszystkim:
  • favicona
  • lekki styl pisania postów
  • klasyczny wygląd

Podsumowując, blog zdobył 28 punktów na 55 możliwych. Nie jest to słaby wynik, aczkolwiek Waszemu blogowi brakuje dość dużo do osiągnięcia tytuły The Best. Proponuję zastosować się do moich powyższych zaleceń, aby blog wyglądał bardziej estetycznie. Życzę powodzenia w dalszym blogowaniu :)

______________________________

Chciałabym poprosić jedną z administratorek bloga o zaktualizowanie wolnej kolejki, gdyż prawdopodobnie nie mam tego przyzwolenia.


- Inna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz