7 grudnia 2013

Ocena: padlinablog.blogspot.com

Dzisiaj przedstawiam ocenę bloga padlinablog.blogspot.com.

Pierwsze wrażenie (3/10)

Pierwsze co zwróciło moją uwagę (niekoniecznie w pozytywnym znaczeniu) to nazwa bloga. Padlinablog. Niemiło mi się kojarzy - z typową padliną, czyli niczym innym jak nieżywym zwierzęciem. Taka nazwa nie wróży dobrze blogu. Dopiero po przeczytaniu gadżetu "O mnie" dowiedziałam się, dlaczego taka, a nie inna nazwa. Niestety pierwsze wrażenie to pierwsze wrażenie, a nie późniejsze domysły. Pomijając fakt dziwnej (nieprzyjemnej) ksywki, sama w sobie nazwa bloga jest prosta, nie odnosi się do żadnego tematu, nie informuje czego można spodziewać się na stronie.
Pierwsze wrażenie w wypadku wyglądu jest w prządku. Blog jest prosty, ale w miarę estetyczny.


Wygląd (7/10)

Jak wspominałam kilka Enterów wyżej, blog jest w sumie ładny. Dobrze, że są kontrasty - ciemniejsze tło, białe posty. Właśnie, tło. Ogólnie przeszkadza mi to, że tła na blogach są zdjęciami, które występują sąsiadująco. U Ciebie jest tak samo. Jednakże sam w sobie obrazek mi się podoba, jego kolorystyka jest ładna. Mimo że widać powtarzające się obrazki, nie wygląda to źle w porównaniu do innych blogów. Dobrze, że zdjęcie jest duże i tło nie przesuwa się w dół wraz z blogiem. 


Brak nagłówka definiuję jako plus tego bloga. Co za dużo, to niezdrowo. Skoro tło jest zdjęciem, po co jeszcze nagłówek? Podoba mi się tak, jak jest.
Wszystkie czcionki akceptują polskie znaki. Blog jest uporządkowany - na górze menu, po prawej tylko niezbędne gadżety. Podoba mi się również przezroczystość właśnie gadżetów i menu oraz zaokrąglone rogi pola z postami.


Styl postów (16/20)

Do Twojego stylu pisania nie mam się w czym doczepić. Piszesz w miarę sensownie, posty nie są nudne. Czasami występują małe błędy (przeważnie interpunkcyjne), ale nie psuje to szyku całego postu. Notki wzbogacasz zdjęciami. Fajnie, że czasami stosujesz te inne emotikony, mam na myśli np. serduszka (w ostatnim poście). Wygląda to ciekawie, przede wszystkim, kiedy wymieniasz coś od myślników (w tym przypadku od serduszek). Dwa razy natknęłam się na to, że zmieniłaś czcionkę w pewnych fragmentach tekstu.
Ogółem styl pisania (i wizualnie, i po głębszym wczytaniu się) oceniam jako mocny dobry z plusem.

Dodatki (5/5)

Zdjęcia są dobrej jakości, przeważnie Twojego autorstwa. Zamieszczasz je w niemal każdym poście.


Dodatkowe punkty (4/10)
  • kursor-kaseta
  • ład panujący na blogu (3pkt)

Podsumowując, zdobyłaś 35/55 punktów - dobry wynik. Blog jest prosty, ale przez to wygląda na staranny. Przede wszystkim zmieniłabym nazwę, która dziwnie się kojarzy. Niestety ludzie oceniają zbyt pochopnie i może to źle wpłynąć na popularność Twojego bloga. Życzę powodzenia w dalszym pisaniu.

- Inna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz