6 grudnia 2013

Ocena: beautybydaria.blogspot.com

Przyszedł czas na kolejną ocenę. Dzisiaj padło na blog beautybydaria.blogspot.com.


Pierwsze wrażenie (8/10)

Kiedy odwiedziłam bloga, spodobał mi się. Wizualnie jest okej, w oczy rzuca się ładny nagłówek i dobra kolorystyka. Nazwa mnie nie przekonała. Niby jest prosta i konkretna, ale liczyłabym jednak na coś bardziej oryginalnego. Tytuł bloga (taki sam jak adres) umieszczony na górnym pasku oraz na nagłówku nie wygląda zbyt ciekawie.


Wygląd (5/10)

Wygląd bloga jest w porządku - białe tło, szare i różowe dodatki. Wszystko wygląda estetycznie i pasuje do siebie. Nagłówek odpowiada tematyce bloga. Czcionka w tytule postów oraz w menu bardzo mi się podoba. Wszystko wygląda świetnie do czasu, gdy nie używasz polskich znaków. Niestety ta czcionka ich nie akceptuje. Wybrnęłaś z tego (świadomie bądź nieświadomie), gdyż najczęściej piszesz tytuł posta po angielsku. Radziłabym więc albo czcionkę zmienić, albo pisać wszystkie tematy po angielsku/bez użycia polskich znaków. Inna czcionka, która występuje w gadżetach, niestety również nie jest polską czcionką. Można by powiedzieć, że jest to mało istotne, aczkolwiek lekko denerwujące (przynajmniej w moim przypadku).
Gadżety są bardzo rozległe i ułożone chaotycznie. Występuje tam wiele reklam i bannerów. Radzę, abyś uporządkowała pasek boczny swojego bloga. Zdjęcie w Twoim opisie jest za duże, proponowałabym je zmniejszyć.
Przeszkadza mi jeszcze jeden fakt, tym razem przyglądając się Twoim postom. Ten temat rozwinę jednak w kolejnym podpunkcie.


Styl postów (14/20)

Długość postów jest okej, wzbogacasz je zdjęciami i gifami, za co należy się plus. Od czasu do czasu pojawiają się błędy, ale nie rażą one aż tak w oczy (częściej interpunkcyjne, rzadziej ortograficzne).
Wyżej wspominałam o denerwującej mnie rzeczy w Twoich postach. Mam na myśli przede wszystkim bardzo dziwne i długie odstępy między niektórymi zdaniami. Nie mam pojęcia dlaczego coś takiego powstało, czyżbyś zamiast wcisnąć Enter klikasz wiele spacji?
Drugą bardzo bardzo denerwującym mnie faktem są odstępy przed przecinkami, kropką itd. Przeszkadza mi to podczas czytania, dlatego "nagradzam" Cię minusem. 
I po trzecie - najpierw piszesz tekst do lewej strony, a następnie po zamieszczeniu obrazka Twoje zdania lądują wyśrodkowane w poście. Robi się to najczęściej automatycznie, aczkolwiek radzę Ci zwracać na to uwagę.
Pozwolę sobie zamieścić screenshot najnowszego posta (na moje potrzemy skróconego):

Proponuję kliknąć na obrazek, aby zobaczyć szczegóły.



Dodatki  (5/5)

Zdjęcia, obrazki i gify są dobrej jakości. Umieszczone są w niemal każdym poście. Nie mam zastrzeżeń.


Dodatkowe punkty (6/10)
  • favicona
  • pasek menu pod nagłówkiem
  •  współpraca ze sklepami
  • szerzenie pomocy (banner Pusta Miska)
  • zdjęcia/obrazki w każdym poście
  • wykorzystanie ładnych czcionek
Podsumowując, otrzymujesz 38 punktów na 55 możliwych. Bardzo dobry wynik. Aby był jeszcze lepszy, popracowałabym przede wszystkim nad zawartością postów i uporządkowała gadżety.
Życzę powodzenia w dalszym blogowaniu,

- Inna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz