5 grudnia 2013

Ocena: zupelnie-inna-bajka.blogspot.com

Witam, dzisiaj mojej ocenie podpadnie blog zupelnie-inna-bajka.blogspot.com


Pierwsze wrażenie (6/10)

Blog jest przeciętny. Nazwa i adres są w porządku, ale sam wygląd bloga niczym specjalnym nie zachwyca. Nie mówię, że jest zły, jednakże mógłby się w jakiś sposób wyróżnić.


Wygląd (6/10)

Wygląd bloga jest ponury, panują ciemne kolory. Na szczęście nagłówek wyróżnia się wśród tej sterty ciemności. Plus za to, że kolor linków współgra ze zdjęciem z nagłówka. Tło jest zwyczajne, strzelam, że zaczerpnięte z propozycji Blogspotu. Według mnie średnio pasuje do nagłówka, lepiej byłoby je zmienić albo na jeden zwykły kolor, albo na coś bardziej zgranego ze zdjęciem u góry.
Wszystkie czcionki zamieszczone na blogu akceptują polskie znaki, stawiam za to plus. Ogółem na blogu panuje ład, nie są umieszczone żadne zbędne gadżety, jedynie te najpotrzebniejsze.


Styl postów (18/20)

Posty piszesz długie, w porządku. Podejmujesz najróżniejsze tematy, najczęściej opisujesz to, o czym myślisz i co wydarzyło się ostatnio. Przed przeczytaniem notki zwróciłam uwagę na dwie, nieco drażniące mnie rzeczy. Optycznie post zniechęca do czytania, gdyż akapity i odstępy stosowane są bardzo rzadko. Efekt jest taki, że wszystko pisane jest jednym ciągiem, co niestety na dłuższą metę przeszkadza w czytaniu. Akapity i odstępy proponowałabym stosować częściej, przede wszystkim, jeśli piszesz obszerny post. Również do gustu nie przypadło mi stosowanie licznych wielokropków.
Całokształt jednak jest dobry, posty naprawdę wciągają. Do ortografii i interpunkcji nie mam żadnych zastrzeżeń.


Dodatki (5/5)

Dodatki (dla mnie przede wszystkim zdjęcia) są okej. Czasami są to cytaty, innym razem obrazki z internetu, a czasami nawet Twoje własne fotki. Występują również gify, które tak bardzo lubię. Dodatki te umieszczone są w fajny sposób - czasami po lewej, a czasami po prawej stronie postu. Wygląda to ciekawie.


Dodatkowe punkty (3/10)

Przede wszystkim zwrócił moją uwagę czas, przez jaki piszesz tego bloga. Liczba notek jest duża, fajnie, że blog jest prowadzony systematycznie. Poza tym temat postów jest niebanalny, notki wciągają.
Niestety nic poza tymi dwoma rzeczami nie przykuło mojej uwagi.


Podsumowując, zdobyłaś 38 punktów na 55 możliwych. Jest to dobry wynik. Aby blog stał się ciekawszy, proponowałabym popracować przede wszystkim nad jego wyglądem - co powiesz na zmianę tła lub dodanie favicony? Możliwości jest wiele, życzę powodzenia.

- Inna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz