30 lipca 2013

Ocena: nastoletniemodnisie.blogspot.com

Witam serdecznie. Jestem Aoi i będę tu oceniać Wasze blogi. Ostrzegam - będą to często bardzo krytyczne oceny, bo mam wysokie wymagania w stosunku do blogów. Tyle słowem wstępu. Więcej o mnie możecie przeczytać w zakładce "oceniają".

Pierwsze wrażenie (5 / 10 punktów)
"Nastoletnie modnisie", hę? Brzmi mi to trochę jak tytuł popularnego magazynu modowego dla nastolatek, który nie jest brany na poważnie. Cóż, może to tylko złudne wrażenie i blog jest zupełnie inny? Zobaczymy. Plus za nietrudny do zapamiętania adres. Pierwsze wrażenie po wejściu na bloga? Szablon wykonany trochę na "odwal się", w niektórych postach "troszkę" za dużo dodatków i kolorków.

Wygląd (6  / 10 punktów)
Po wstępnych oględzinach przyszedł czas na przyjrzenie się co i jak. Wspomniałam wcześniej o wykonaniu szablonu (tak, to z darmowych narzędzi bloggera to też szablon). Już na pierwszy rzut oka widać błąd przy nagłówku - niedopasowanie go pod względem wielkości. Z jednej strony pozostawiono odstęp od ramki, z drugiej natomiast nagłówek wystaje. Nie wygląda to estetycznie. Blog, pod względem grafiki, jest nudny. Dominują dwa kolory i jest to dość monotonne.

Styl postów (8 / 20 punktów)
W tym punkcie mam ocenić posty, tak? Zacznę od tego, że zamieszczane na blogu artykuły kojarzą mi się z tymi zamieszczanymi w gazetkach dla nastolatek (czyżby coś się potwierdziło?). Na dodatek, przy jednym z postów, możemy ujrzeć dopisek "rendez-vous". Nie podoba mi się rozkład niektórych postów. Autorka bloga zaczyna pisać zdanie w jednej linijce, urywa je w dowolnym miejscu i kończy w następnej linijce. Nie dość, że nie wygląda to estetycznie, to jeszcze nieprzyjemnie się coś takiego czyta. Dobrze, że dziewczyna raczej zachowuje umiar w dodawanych do notek obrazkach. Kolejną sprawą są tytuły postów. Autorka nie raz dodaje do nich emotikony, które są tam zupełnie zbędne. Rażąca też jest ilość znaków interpunkcyjnych. Gorąco zachęcam do poczytania o ilości wykrzykników, które można zastosować na koniec jednego zdania! ;) Długość postów? Raz idealna - temat wyczerpany, nie ma nic do dodania. Innym razem posty są za krótkie (jak na przykład ten o odchudzaniu). Jeśli decydujemy się na tematy - rzeki, powinniśmy chociaż spróbować "ogarnąć" cały temat, a nie zaczynać wątek i go nie rozwijać.

Dodatki (4 / 5 punktów)
Tak dla ścisłości, w tym punkcie oceniam dodatki w postach. Osobiście nie przepadam za innymi pierdołami w postach, oprócz treści i obrazków, a więc ocena jest taka wysoka. Odjęłam ten jeden punkt za zbyt dużą ilość grafik w pojedynczych notkach (na przykład tutaj: [LINK]).

Dodatkowe punkty (0 / 10 punktów)
Na blogu nie ma nic, za co mogłabym przyznać dodatkowe punkty. Za to mam pewną uwagę - Twój blog jest wielotematyczny. Nie jest to dobre, ponieważ nie masz jednoznacznie określonych odbiorców. Co mam na myśli? A mianowicie to, że osoba zainteresowana odchudzaniem (nazwijmy ją X), nie będzie regularnie wchodzić na bloga, bo raz pojawił się wpis adekwatny do jej preferencji. Taka X woli wybrać blog o tym, jak można schudnąć, prawda? :)

Podsumowanie
Sądzę, że blog jest dobry tylko dla osób, które szukają alternatywy od popularnych gazet młodzieżowych. Na stronce możemy przeczytać o wszystkim, a zarazem o niczym szczególnym. Mnie blog się nie spodobał. Nie ma na nim nawet jednego elementu, którym można by się zachwycić.

Ocena: 23 / 55 punktów

Aoi-chan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz