13 sierpnia 2013

Ocena: duskab.blogspot.com

Oceniam dziś blog Duśki zatytułowany DuskaB - lifestyle blog


Pierwsze wrażenie (7/10)

Pozytywne. Blog jest ładny, przejrzysty i poukładany. Kolory są przyjemne dla oka i pasujące do siebie. Uroku dodaje również nagłówek wykonany najprawdopodobniej przez autorkę. Jednak odjęłam punkty za pewną rzecz. Mianowicie nie mogłam się domyślić o co chodzi w blogu, o czym on tak właściwie jest. Czytam posty i widzę, że autorka pisze o swoim dniu. Okej, dalej. W dalszej części posta autorka dodaje przepis na naleśniki. Myślę: o co chodzi? Zmyliły mnie również podstrony, w których w głównej mierze jest mowa o muzyce. Po tytule bloga, w którym jest zawarte słowo lifestyle doszłam do wniosku, że musi chodzić o styl życia autorki, czyli typowy blogowy pamiętnik. Jednak wychodzi z tego masło maślane, blog jest wielotematyczny i można się trochę pogubić.


Wygląd (8/10)

Jak już pisałam powyżej, wygląd bardzo mi się podoba. Lubię skromne blogi, w których nie ma zbędnych elementów i przepychu. Nagłówek jest ładny i prosty. Zabrakło mi jednak jakiejś linii, która oddzieliłaby choć trochę pasek boczny od głównej części bloga i jakichś fantazyjnych czcionek, chociażby w tytule posta.

 
Styl postów (15/20)

Ogólnie jest dobrze. Jednak znalazłam kilka rzeczy, do których jako oceniająca, muszę się przyczepić. Widzę, że potrafisz pisać bloga starannie. Jednak znalazłam kilka błędów:

Jeśli czegoś brakuje w poście nie krepujcie się i napiszcie w komentarzu.
Jeśli czegoś brakuje w poście, nie krępujcie się i napiszcie w komentarzu.

Postać tego mężczyzny, chyba jest najbardziej rozpoznawalna.
Postać tego mężczyzny chyba jest najbardziej rozpoznawalna.

Nie wyłapywałam błędów w każdym poście, bo nie ma na to czasu, ale wiecie mniej więcej o jakie błędy mi chodzi.  Za co jeszcze odjęłam punkty? Autorka dodaje filmiki do postów. Jednak nie podoba mi się to, że tekst bezpośrednio do tego filmiku przylega. Daje to efekt przepełnienia, nieładu, wydaje się wtedy, że jest wszystkiego za dużo. Wklejam screena:



Poza tym boli mnie jeszcze to, że nie ma żadnych urozmaiceń czcionki. No dobrze, znajdą się sporadycznie, ale przydałoby się ich więcej: jakieś powiększenia, pogrubienia, zmiany kolorów. Reszta jest w porządku, nie mam się do czego przyczepić.


Dodatki we wpisach (4/5)

Wyżej wspomniałam, że autorka dodaje we wpisach filmiki. Oprócz nich, znajdą się również jakieś obrazki na różny temat. Duży plus, bo zdjęcia są ładne i wyraźne.

Dodatkowe punkty (3/10)

Otrzymujesz ode mnie dodatkowe punkty za:
  • porządek panujący na blogu
  • ciekawe podstrony
  • własny nagłówek
Podsumowując, otrzymałaś 37 punktów (na 55). To bardzo dobry wynik, jednak trochę zabrakło, by znaleźć się na liście THE BEST. Wiesz już, nad czym musisz popracować, co zmienić.

Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w blogowaniu,
Riley.

3 komentarze:

  1. Ja bym chętnie została oceniona, ale niestety - jestem dyzortografem i zawsze wpadnie jakiś błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, na tym polega rola oceniającej, wyłapywać błędy. Niestety, nie każdy świeci idealną ortografią. Ale zachęcam do zgłoszenia się, przecież błędy można poprawić :)

      Usuń
  2. Bardzo dziękuje za ocenę.
    W punkcie "Pierwsze wrażenie" napisałaś, że mój blog jest wielotematyczny, w sumie mogę się z tym zgodzić. Jednak jest małe "ale". Blog jest lifestylowy jak wspomniałaś, opisuje moje życie. Główną jego częścią jest muzyka, staram się dodawać to co robię.
    Naleśniki... opisywałam, że w danym dniu piekłam je i wyszłam naprzeciw czytelnikom i od razu dałam przepis, który się im przydał. :)
    Co do reszty, jestem w planowaniu remontu bloga, który mam nadzieję będzie udany i blog zyska. :D
    Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz za ocenę :)
    www.DuskaB.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń