14 sierpnia 2013

Ocena: julkeens.blogspot.com

Moja kolejka się kończy. Osobą, która na tym końcu stoi, jest Julkeens, autorka bloga dostępnego pod adresem julkeens.blogspot.com. Zaczynamy oceniać.


Pierwsze wrażenie (5/10)

Jak tylko weszłam na bloga, uderzyły mnie w oczy jaskrawe kolory: mieszanie fioletu, różu i bladej żółci. Rozumiem, że autorka ma 13 lat, ale jest trochę za słodko. Poza tym, cytat w tytule bloga należy do Buki, uznanego rapera. Taki sweetaśny wygląd koliduje z faktem, że są tam umieszczone jego słowa. Jeszcze ta favikona z kucykiem. Dziecinne, bardzo dziecinne. Punkty dostałaś za tytuł bloga, który jest łatwy do zapamiętania i nie trudno go sobie przetłumaczyć: forever crazy = na zawsze szalona.

Wygląd (5/10)

Już mówiłam, jest za słodko i zbyt jaskrawo. Gdyby dłużej przeglądać bloga, rozbolały by mnie oczy, dlatego podczas oceny zaglądam na niego sporadycznie. Nie podoba mi się "^^" w tytule bloga, to strasznie kiczowato wygląda. Czcionki są bardzo zróżnicowane. Ta w poście jest różowa, co nie sprzyja wygodnemu czytaniu. Ma dziwny kształt, który nie pozwala skupić się zbytnio na tekście, długo trzeba zastanawiać się, co jest napisane, bo styl tekstu odciąga od samego tekstu. Odczuwam bardzo brak nagłówka. Rodzaj czcionki w tytule bloga, posta i opisie jest prosty i czytelny, ale mógłby być bardziej pozawijany. Przecież blogger oferuje nam dużo możliwości, trzeba z tego korzystać. W opisie bloga znalazłam błąd:




"Kolory tęczy znów chwycę bez trudu bo życie to największy ze wszystkich cudów" - Buka.

Przepraszam, przecież tego uczą w podstawówce, że przed bo zawsze stawia się przecinek. To bardzo rzuca się w oczy i jest denerwujące.

Styl postów (10/20)

Pisałam wyżej o czcionce jaką pisane są posty, o jej kolorze i stylu. Nie będę się znów powtarzać. Jednak wyłapałam dużo błędów: interpunkcyjnych i ortograficznych. Nie rozumiem, po co robić spację przed znakiem interpunkcyjnym? Tak nie powinno być, to nawet nie wygląda dobrze! Robi się wtedy bezsensowny bałagan, którego można byłoby uniknąć. Zauważyłam też problem z wielokropkiem. Wiemy przecież, że zawiera on 3 kropki. Jednak na blogu autorki nieco więcej:


Znalazłam też głupawe błędy ortograficzne na blogu, typu:

Heej zamiast zwykłego Hej
Heejoł - to albo Hej albo Joł

Dodatki we wpisach (5/5)
Jedyne miejsce, w którym autorka dostanie maksymalną liczbę punktów. Dodatki są, w głównej mierze zdjęcia. Co prawda jest ich bardzo dużo, że aż się gubię, ale są.

Dodatkowe punkty (0/10)

__________________

Podsumowanie: 25/55. Musisz dużo jeszcze pracować, jeśli chodzi o blogowanie. Nie możesz pozwalać sobie na błędy interpunkcyjne i ortograficzne, bo tego nie czyta się szczerze mówiąc miło. Na Twoim miejscu zmieniłabym wygląd bloga, coś bardziej poważnego, i poprawiłabym błąd ortograficzny przynajmniej w opisie bloga.

Pozdrawiam,
Riley.

4 komentarze:

  1. Nominowałam cie do LBA. Info na zyciebelli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. mam takie pytanko:
    jeśli jestem w "wolnej kolejce" to ocenianiem zajmie się ta z was, która będzie miała czas?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Każda z nas musi najpierw zająć się swoją kolejką. Wybierając opcję wolnej kolejki (czyli decydując się na obojętną osobę) trzeba liczyć się z tym, że długo się czeka.

      Usuń
  3. Dziękuję za ocenę. Poprawiłam wskazane błędy i zgłoszę się do oceny ponownie za 30 dni tak jak wskazuje regulamin :)

    OdpowiedzUsuń