12 sierpnia 2013

Ocena: worldnastolatki.blogspot.com

Dzisiaj oceniam bloga: worldnastolatki.blogspot.com. Zaczynam...

Pierwsze wrażenie (8 na 10p.)

Adres (worldnastolatki.blogspot.com) jest trafny, bo Autorka jest nastolatką. Nazwa bloga- "By Pati" jest całkiem całkiem. Nagłówek również. Tło to zwykły, jasny szary. Podoba mi się ta skromność, która tworzy coś ładnego! Favikona to różowe serduszko na białym tle- pięknie komponuje się z blogiem. Jednak widziałam ten wzór na kilku blogach (minus). Blog zrobił na mnie wrażenie- zobaczmy co będzie dalej...

Wygląd (9 na 10p.)


Nagłówek składa się z trzech obrazków i napisu. Pierwszy to kwiatek, drugi- buty, trzeci- napój. Świetnie przedstawia tematykę bloga. Czcionka w tytule posta jest pochyła, różowa i nie sprawia kłopotów w czytaniu. Pasek boczny jest bo lewej stronie. Wygląd jest bardzo ładny, ale doszukałam się kilku wad. Szkoda, że w tle nie ma muzyki ani nie jest pokazany żaden kursor. 

Styl postów (12 na 20p.)

W postach i w pasku bocznym znalazłam parę błędów... 


„Jestem 12 letnią dziewczyną, która zajmuje się blogowaniem i modą.(spacja)Lubię fotografować różne rzeczy(bez spacji),(spacja)najbardziej ubrania.

E-mail(spacja): taknie7@gmail.com

Proszę o nie(bez spacji- „nie” z rzeczownikami piszemy razem)kopiowanie postów!(spacja)Jeżeli Ci bardzo zależy to napisz mi.”

„(…) i jestem z tego powodu zadowolona, bo wiem, że to nie było dla mnie. (…)”

„(…) Dzisiaj pojechałam do Wandowa nad jezioro,(spacja)świetnie się bawiłam.(spacja)Trochę się opaliłam, bo zamiast pływać grzałam się na kocyku, (spacja)prawdę mówiąc woda nie była zbyt ciepła(bez spacji),(spacja)więc nie miałam zbytnio co robić, ale najważniejsze jest to, że pogoda była ładna, a ja mogłam pochodzić trochę po brzegu i normalnie pogadać.
Potem mój tata wpadł na pomysł, żeby zobaczyć nowy most w Kwidzynie,(spacja)więc tak też zrobiliśmy.
Teraz idę się wykąpać, bo cała śmierdzę od tego jeziora. (…)”

„(…) Dzisiaj poszłam z tatą i z bratem do kina,(spacja)to znaczy-(spacja)mieliśmy iść, ale nie było żadnego fajnego filmu, więc zatrzymaliśmy się na chwilę obok fontann, które są na wprost kina i usiedliśmy sobie,(spacja)och kocham takie małe chwile odpoczynku,(spacja)po prostu usiąść i się zrelaksować(bez spacji),(spacja)tego mi było trzeba.(spacja)Było na prawdę miło pomijając fakt, że połowę drogi byłam mokra, ale na szczęście było bardzo gorąco i jakoś zdążyłam wyschnąć.
Teraz dopiero co wróciłam,(spacja)jestem na prawdę zmęczona, ale czekam na Angelikę, która dzisiaj wróciła z Gdańska.(spacja)Pewnie pójdziemy na dwór połazić.

No fakt na śmierć zapomniałam(baz spacji),(spacja)miałam Wam wspomnieć, że mój brat miał urodziny (…)”

Szkoda, że zapominasz o tych spacjach albo nie niepotrzebnie je dajesz, albo zapominasz o zwracaniu się do czytelników z wielkiej litery. Musiałam za to odjąć trochę punktów.Tekstu w postach jest mało, ale plus jest przynajmniej jeden- Autorka nie zanudza czytelników. Czcionka jest akurat- bez problemu czytam.

Dodatki (3 na 5p.)


W postach często jest kilka obrazków lub zdjęć. 


Dodatkowe punkty (2 na 10p.)


*za ładną czcionkę w tytułach gadżetów
*za nagłówek

Wynik: 34 na 55p.
W sumie to niezły wynk- uzyskałaś ponad połowę punktów. Postaraj się popracować na dtymi nieszczęsnymi spacjami i przecinkami.

Pozdrawiam Was,
Ginny

6 komentarzy:

  1. Dzięki za ocenę jestem z niej na prawdę zadowolona,co do spacji i błędów to dlatego że przez 4 lata mieszkałam w Anglii i trochę się oduczyłam tych wszystkich rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Was do Libster Blog Award. Więcej informacji znajdziecie tutaj: http://moj-maly-manhattan.blogspot.com/2013/08/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, oj, oj ... Chyba powinnaś przestać oceniać i zająć się doszkalaniem samej siebie. Nie chcę nawet mówić o tym, że nie wyłapałaś połowy błędów, ale najbardziej denerwuje mnie to, że sama popełniasz ich masę.

    Zrobię ci przyspieszony kurs interpunkcji. Przedstawię zasady, które złamałaś w tym poście:

    1. PRZED ZNAKAMI INTERPUNKCYJNYMI TAKIMI JAK KROPKA, PRZECINEK, DWUKROPEK I ŚREDNIK NIGDY NIE ROBIMY SPACJI.

    2. W ZAPISIE DIALOGÓW, WTRĄCEŃ I ZASTĘPOWANIU POWTARZAJĄCYCH SIĘ CZASOWNIKÓW UŻYWAMY MYŚLNIKÓW A NIE DYWIZ (DYWIZ ZWANY ŁĄCZNIKIEM "-", MYŚLNIK "—"), WIĘC WŁAŚCIWIE W KAŻDYM ZDANIU NA TWOIM BLOGU, W KTÓRYM WYSTĘPUJE "KRESKA" JEST OGROMNY BŁĄD INTERPUNKCYJNY.

    3. PRZED I PO MYŚLNIKU NALEŻY ZASTOSOWAĆ SPACJĘ. W TYM MIEJSCU ZNÓW NIE BĘDĘ PODAWAŁ PRZYKŁADU, PONIEWAŻ JEST ICH TAK DUŻO, ŻE NA PEWNO KAŻDY ZAUWAŻY.

    Przedstawiłem tylko najbardziej rażące błędy, które popełniłaś. Pamiętaj, że od osoby oceniającej wymaga się perfekcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, oj, oj... Zanim wytkniesz błędy komuś, to najpierw przeanalizuj swój tekst, bo przed wielokropkiem również nie stawia się spacji.

      Z góry przepraszam Ginny za odebranie jej komentarza :)

      Usuń