12 sierpnia 2013

Ocena: moj-maly-mannhattan.blogspot.com

Oceniam dziś blog zatytułowany Mój mały Mannhattan


Pierwsze wrażenie (1/10)

Coś czuję, że dzisiejsza ocena będzie troszeczkę krytyczna. Weszłam na bloga i od razu zraził mnie wygląd. Tło jest powielone, brzydko to wygląda. Nie mam pojęcia co przedstawia favikona. Przeglądam bloga, włączyła się nagle jakaś smętna muzyka, która zamiast zachęcać - odstrasza. Co jeszcze mnie zdziwiło? Mannhattan w nazwie bloga. Poprawnie jest Manhattan

 
Wygląd (2/10)

Jednym słowem - brzydko. Blog jest bardzo nieestetyczny. Co przyczynia się do odstraszającego wyglądu bloga?
  • powielone tło, o którym wspomniałam w punkcie wyżej,
  • brzydko dobrane kolory, gdzie tło jest w stylu galaxy, a linki niebieskie,
  • tytuł bloga jest napisany prostą czcionką, ale leży w złym miejscu (powinien być na środku)
  • tak samo jak wyżej mogę powiedzieć o opisie bloga
  • pasek muzyczny też leży w dziwnym miejscu: nie na środku, nie po lewej, nie po prawej,
  • masa gadżetów, które są porozkładane nierównomiernie
  • zbyt wąski blog i paski boczne, co przyczynia się do ucinania tekstu w gadżetach

Styl postów (20/20)

Tutaj autorka dostała maksymalną liczbę punktów. Posty mają dobrą długość, są ciekawe, miło się je czyta. Są pisane czcionką, która jest optymalna wielkością i czytelnością. Akceptuje polskie znaki. Jednak zraziło mnie to, że tytuł posta jest napisany taką prostą czcionką. Mogłaby być bardziej fantazyjna, ciekawa, przykuwająca wzrok.

Dodatki we wpisach (5/5)

Zauważyłam we wpisach różne dodatki: filmiki z muzyką, obrazki.

Dodatkowe punkty (1/10)

Dodałam 1 punkt za ciekawe podstrony, jakimi są:
  • muzyka
  • postanowienia
__________________________

Podsumowanie: 29/55. Nie jest źle. Ale dużo musisz dopracować. W głównej mierze wygląd, który po prostu zraża czytelnika. Estetyka bloga to bardzo ważny aspekt, jeśli chcemy mieć większą oglądalność i w jakiś sposób przyciągać tłumy odwiedzających.

Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w blogowaniu,
Riley.

3 komentarze:

  1. kiedy mój ocenicie? Michelle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak będzie Twoja kolej. Nie wiem czy zauważyłaś, ale jesteś w kolejce Aoi-chan, która przez jeszcze 4 dni będzie miała wolne.

      Usuń
  2. Dziękuję za rady. Na pewno się dostosuję :)

    OdpowiedzUsuń