19 sierpnia 2013

Ocena: heyyyy-there.blogspot.com

Hej. Dzisiaj wzięłam się za ocenę bloga z wolnej kolejki, bo jeszcze tego nie robiłam.

Oceniany blog: heyyyy-there.blogspot.com
Autorka: Laura Covery

Pierwsze wrażenie (6/10)

Powiem szczerze, że na pierwszy rzut oka, blog nie powalił mnie na kolana. Pierwsze wrażenie zepsuło brzydkie tło. Mogłoby być bardziej pomysłowe, jaśniejsze, w jednolitym kolorze. Jak na razie widzę w tle tylko kwadraty, które przypominają płytki podłogowe z łazienki. Daję plusa za nagłówek i favikonę, która przedstawia klucz. Adres bloga jest trochę dziwny. Można byłoby to zmienić, bo w wyrazie hey jest za dużo igreków. Poza tym, tytuł bloga nie jest nigdzie przetłumaczony. Ja wiem, co on oznacza, ale inni może zastanawialiby się nad tym.


Wygląd (6/10)

W punkcie wyżej pisałam o tle. Jest po prostu brzydkie, psuje całą estetykę. Blog musi być ładny, ma przyciągać uwagę. Chyba chcemy mieć więcej odbiorców, prawda? To bardzo ważny aspekt. Nagłówek jest skromny i ładny, podoba mi się to. Jest jednak coś, do czego jeszcze muszę się przyczepić (jak zawsze). Nie podoba mi się to, że autorka rozmieszcza zdjęcia na blogu byle jak. Czasem są po lewej stronie, czasem po prawej, czasem na środku. To nie wygląda estetycznie. Najładniej jest, gdy zdjęcie jest wyśrodkowane. Poza tym pasek boczny sprawia wrażenie przepełnionego, przez nierównomiernie rozłożony tekst, choćby w gadżecie O mnie. Nigdy też nie podobał mi się akurat taki wygląd gadżetu o nazwie Archiwum bloga, jest za bardzo porozkładany. Proponuję dobrać jego inny szablon. W wyglądzie nie podoba mi się również styl czcionki, którą pisane są tytuły postów i to, że tło, na którym widnieje data dodania postu, jest takie ciemne.

Styl postów (13/20)

Posty są troszeczkę za krótkie. Czasami mówią po prostu o niczym. Widzę różnorodność tematów. W najnowszym poście (tutaj), tematy są poprzeplatane. Zaczyna się od ćwiczeń, wkracza coś o rzeczach do szkoły, a później znowu kieruje się na temat ćwiczeń. Trzeba to uporządkować. Bardzo dobrze, że nie znalazłam błędów ortograficznych, ale w kilku miejscach brakowało kropek.

Dodatki we wpisach (5/5)

Dodatki są: w głównej mierze zdjęcia.

Dodatkowe punkty (0/10)

Nie znalazłam nic, co mogłoby przykuć moją uwagę i szczególnie mi się spodobać.

___________________________________

Podsumowanie: 30/55. Bardzo dobry wynik. Proponuję popracować nad wyglądem i porządkiem w postach. Mam dla Ciebie kilka propozycji na tło:




Nie wiem, może skorzystasz. Wiesz przynajmniej, o co mniej więcej mi chodzi.

Pozdrawiam,
Riley.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz