20 sierpnia 2013

Ocena: lidka-liddkaa.blogspot.com

Witam po przerwie! Z wyjazdu wróciłam w sobotę wieczorem, ale dopiero dziś znalazłam czas na napisanie kolejnej oceny. Mam nadzieję, że mi to wybaczycie. Dzisiaj poddaję ocenie blog Lidki.

Pierwsze wrażenie ( 4 / 10 punktów)
Adres bloga mało oryginalny. Ostatnio wybuchła plaga linków nastoletnich bloggerek, które składają się z podwojonego własnego imienia. Kurcze, ludzie, to już nudne! No dobra, koniec marudzenia, jedziemy dalej. Nazwa bloga, czyli "Lidzia ♥". Fajnie, że po raz kolejny dowiedziałam się, jak masz na imię, ale nie to mnie interesuje. No cóż. Nie robi to na mnie najlepszego wrażenia. Po wejściu na bloga rzuca się w oczy nagłówek. Jest całkiem niezły, sprawia dobre wrażenie. Podobnie z dość estetycznym (przynajmniej na pierwszy rzut oka) szablonem bloga. 


Wygląd ( 8 / 10 punktów)
Jak już wspomniałam, nagłówek robi raczej dobre wrażenie. Jest przejrzysty, zwraca uwagę. To zdecydowany plus. Ok, teraz szablon. Niby jest w porządku, niby jest dobrze, ale odnoszę wrażenie, że blog jest trochę za szeroki. Nie sądzę, aby to działało na korzyść... Oprócz tego jest raczej estetycznie.


Styl postów ( 0 / 20 punktów)
Szczerze mówiąc, przeraża mnie Twój styl pisania. Nie dbasz o jakąkolwiek poprawność, zaczynając od interpunkcji, przez gramatykę i składnię. Zdarzają się również literówki. Poza tym masz dosłownie naćpane emotikony, co jeszcze bardziej utrudnia prawidłowy odbiór treści, która chcesz przekazać. Razi mnie również to, że bardzo często nie rozpoczynasz zdania wielką literą i nie kończysz kropką. Na niekorzyść działają również częste skróty - nie każdy przecież musi je znać, tym bardziej, że nie są one "oficjalne".  Krótko mówiąc, pod tym względem wypadasz fatalnie. Czy są jakieś dobre strony? Raczej nie. 


Dodatki ( 3 / 5 punktów)
W Twoich postach jest bardzo dużo plików graficznych - od zdjęć zaczynając, przez screeny i kolaże, kończąc na obrazkach skopiowanych z internetu. W niektórych postach wstawiasz jeden lub dwa obrazy, w innych więcej. Często potrafisz ograniczyć się i nie wrzucać, co popadnie. Przyznam, że obrazy nie zawsze mi się podobają, nie mniej jednak często pasują do wielotematyczności danego postu. 


Dodatkowe punkty ( 2 / 10 punktów)
Co mi się podoba? Ano to, że w Twoim pasku bocznym znajdują się tylko naprawdę przydatne gadżety: coś o Tobie, statystyka oraz obserwatorzy. Za to mogę Ci przyznać dwa punkty! :)


Podsumowanie
O ile zadbałaś o szablon, nagłówek i gadżety na blogu, o tyle gorzej już jest z postami. Pozostań sobą, jednak zadbaj o wszelką poprawność Twoich tekstów. Przydatne będzie na przykład przejrzenie ćwiczeń od gramatyki i ortografii od języka polskiego oraz zapoznanie się z zawartością różnych słowników. Nie żartuję! 


Ocena: 17 / 55 punktów

Aoi-chan

2 komentarze:

  1. Dzięki za opinię i na pewno poprawię błędy, które wymieniłaś, ale w tym ostatnim podsumowaniu mogłabyś się troszeczkę przychamować. Dlaczego? Dlatego, że nie mam problemów z ortografią, gdzie znalazłaś jakiekolwiek błędy związane z ortografią? Napisałam no nie wiem "kolerzanka" przez rz? Nie, no właśnie. Ortografia to błędy z "ó" z "u", "rz", "ż", "h", "ch" itd. I powiedz mi dlaczego w "STYLU POSTÓW" nie przyznałaś mi żadnych punktów za zgodność z treścią całego bloga? "Bardzo często nie kończysz zdania kropką" B. często kończę! Prawie zawsze, czasami się zdarzyło, że zakończyłam emotikonką. Nie stawiam kropek, za to stawiam inne znaki interpunkcyjne.. Interpunkcja? Zawsze gdzie trzeba stawiam przecinki, myślniki, znaki zapytania i wykrzykniki. Co jest źle z moją interpunkcją? No ja nie wiem -.- I mała podpowiedź dla Ciebie jak piszesz myślnik, nie robi się spacji, wtedy go wstawiasz i znów spacja. Pozdro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie napisałam, że znalazłam orty na blogu. Za to potwierdziły się moje słowa: "Powinnaś przejrzeć słowniki interpunkcyjne i ortograficzne". Należy pisać "przyhamować", a nie "przychamować", jak to napisałaś w powyższym komentarzu. :) Bardzo często nie piszesz dużej litery. "Bardzo często" nie znaczy jednak "zawsze". Emotikony to nie znaki interpunkcyjne (mimo, że z nich są stworzone) i nie stawia się ich ZAMIAST kropek, co Ci się zdarza. Nie zgadzam się z tym, że zawsze stawiasz znaki int. w odpowiednich miejscach. Przykład? W jednym zdaniu przed "który" nie postawiłaś przecinka.

      Dziękuję za podpowiedź dla mnie. Nie wiedziałam, że przed myślnikiem nie robi się spacji. :)

      Usuń