24 sierpnia 2013

Ocena: my-summer-and-life.blogspot.com

Witajcie kochani. Dzisiaj ocenię blog dostępny pod adresem: http://my-summer-and-life.blogspot.com/.


Pierwsze wrażenie (4/10)

Blog Ani jest na pierwszy rzut oka niezbyt zachęcający. Tło odstrasza, w ogóle nic ze sobą nie współgra. Gadżety są niechlujnie porozkładane. Adres bloga nie jest uniwersalny, tylko na okres wakacji (my summer and life - moje wakacje/lato i życie). Czy jeśli wakacje się skończą, to usuniesz bloga? Tytuł bloga jest bezsensowny, jest do po prostu kropka. Rzucił mi się też w oczy kursor, którym jest brzydki czarny kwiatek.


Wygląd (3/10)

Nie dostaniesz ode mnie więcej punktów, niestety. Twój blog jest po prostu brzydki, inaczej nie da się tego określić. Nagłówek byłby okej, gdyby nie wielokropek w napisie Blog by Ania... . Kolejną rzeczą, która przyczyniła się do ta słabego wyniku, jest kolor paska z kartami. Jest za ciemny! Czasami kontrast jest dobry, ale w przypadku tego bloga, wygląda po prostu dennie. Tło jest okropne, przecież blogger daje nam dużo więcej możliwości, dlaczego nie wybrałaś nic ładniejszego? Ogólnie zauważyłam, że robisz pełno wielokropków, prawie po każdym zdaniu. Nie sądzisz, że jedna kropka by wystarczyła? Funkcja wielokropka nie jest taka sama, jak funkcja kropki. Tak samo ze znakami zapytania.

Styl postów (1/20)

Jeszcze nigdy nie byłam tak krytyczna. Ten jeden punkt dostajesz za nierobienie błędów ortograficznych. Reszta rzeczy jest do poprawy, albo nawet wymiany. Czcionka jest czytelna, fakt. Ale stosujesz za dużo urozmaiceń, takich jak podkreślenie, kursywa itp. Urozmaicenia służą do wyróżnienia jakiejś konkretnej części tekstu, a nie całości. Strasznie denerwujące są te błędy interpunkcyjne, o których mówiłam wcześniej. Robisz za dużo tych kropek na końcu, czy znaków zapytania, czy wykrzykników. Poza tym, wielokropek ma trzy kropki, Ty czasami używasz czterech lub pięciu. Błędem jest również robienie spacji przed znakiem interpunkcyjnym.


Dodatki we wpisach (1/5)

Są różne obrazki, ale brzydko porozkładane, dlatego tylko jeden punkt.


Dodatkowe punkty (0/10)

Nie przyznaję dodatkowych punktów.

_______________________________

Podsumowanie: 9/55. To chyba najsłabszy wynik w naszej ocenialni. Łatwo możesz wywnioskować, że masz jeszcze dużo do zrobienia, właściwie to cały design bloga masz do poprawy. Musisz pracować nad postami, ogólnie dbać o bloga. 

Pozdrawiam,
Riley.

14 komentarzy:

  1. Wow jak czytałam tą ocenę myślałam, że dasz jej 1 punkt..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziewięć to niewiele więcej, skoro maksymalnie można uzyskać 55.

      Usuń
    2. Wiem, ale wchodząc na jej bloga i czytając go zastanawiałam się czy zasłużyła na te dziewięć punktów.

      Usuń
    3. W sensie pozytywnym czy negatywnym? Moim zdaniem dziewięć punktów to w sam raz na taki blog. Trzeba dokonywać konstruktywnej oceny.

      Usuń
    4. Dość negatywnym

      Usuń
    5. Rozumiem, czyli uważasz, że 9 punktów to za dużo? o.O Wiesz, mogło być o wiele gorzej.

      Usuń
  2. Ale się boję mojej oceny... Mam nadzieję, że nie będzie zbyt ostra, ale na wszelki wypadek nie czytam swoich postów, bo jak wykryję błędy to będę miała wyrzuty sumienia. Niby nic, a człowiek się denerwuje. Wierzę jednak, że dostanę więcej punktów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo zależy od tego, w czyjej kolejce jesteś :) Niektóre z nas oceniają łagodniej, niektóre ostrzej.

      Usuń
    2. Jestem w wolnej, więc jeszcze nic nie jest przesądzone. Ale mimo wszystko chciałabym być oceniona sprawiedliwie, bez owijania w bawełnę...

      Usuń
    3. Mała poprawka i moje przeoczenie. Przeglądałam dziś zgłoszenia i zauważyłam, że po naprawie bloga zgłosiłaś się do mnie. Usterka naprawiona, czekaj teraz na ocenę. Nie bój się, nie jestem aż tak straszna :)

      Usuń
    4. Dziękuję, już myślałam, że po takim czymś, nie można zmienić oceniającej, ale jak widać, nie ma z tym problemu :). Co prawda z drugiego miejsca przeskoczyłam na czwarte, ale chyba wolę być jednak w "pewnej" kolejce.

      Usuń
    5. Zazwyczaj nie czekam długo z ocenami, niedługo przyjdzie czas i na Ciebie :)

      Usuń
  3. Oceń mojego plissss

    http://magia-urody-i-stylu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogarnij się, jesteś na samym dole wolnej kolejki, więc sobie poczekasz.

      Usuń