16 sierpnia 2013

Ocena: oczami-chomika.blogspot.com

Witam wszystkich. Moją dzisiejszą ofiarą będzie bloggerka o pseudonimie Huskana. Jest ona autorką bloga dostępnego pod tym linkiem.


Pierwsze wrażenie (9/10)

Weszłam na blog Huskany. Powitały mnie jasne kolory przyjemne dla oka i idealnie pasujący nagłówek, który przedstawia chomika. Plus za to, że zdjęcie w nagłówku jest dobre jakościowo. Kursor to chomik, bardzo dobry pomysł, skoro jest to blog o chomikach. Ogólnie to dużym plusem jest sam pomysł na bloga o takiej tematyce, bo rzadko można się na taki natknąć. Jedynym minusem, który strasznie kole mnie w oczy, kiedy dokonuję oględzin, to napis i ikonka aparatu na zdjęciu tła.




Wygląd (7/10)

Blog jest generalnie ładny. Kolory są przyjemne dla oczu, czcionki wyraźne i czytelne. Jednak jest kilka rzeczy, które są bolesne dla moich oczu. Mianowicie chodzi mi o tło, które jest trochę rażące (zdjęcie dodałam w punkcie wyżej). Bardzo odciąga uwagę od reszty bloga. Nie podoba mi się też to, że tytuł bloga jest po lewej stronie. Nieciekawie wyglądają również podstrony, które są posunięte w lewo. Skoro nie ma ich aż tyle, żeby wypełnić cały pasek, to powinny być wyśrodkowane. Przyczepię się tu również do pasków bocznych. Chodzi o to, że są za wąskie. Tekst się wydłuża, a to wygląda brzydko, chociażby w gadżecie O mnie. Poza tym znalazłam też błąd w jednej z podstron, a dokładniej Wasze chomiaki. Nie powinno być chomiki? Może to specjalne zamierzenie autorki, nie wiem, dlatego nie odejmowałam za to punktu.

Styl postów (15/20)

Po przejrzeniu kilku postów doszłam do wniosku, że autorka nie robi błędów ortograficznych, co jest naprawdę ważne. Ogromny plus. Znalazłam jednak kilka denerwujących błędów interpunkcyjnych, no i jeden ortograficzny. Przedstawiam je na zdjęciu:



W polu pierwszym jest za dużo znaków zapytania, jeden w zupełności by wystarczył. W polu drugim i trzecim brakuje kropki, a jest to koniec zdania. W ostatnim jest owy błąd ortograficzny. Rasa chomika powinna być pisana z małej litery, gdyż jest to przymiotnik. Poza tym jest w porządku, posty są pisane prostą i czytelną czcionką.

Dodatki we wpisach (4/5)

Znalazłam kilka zdjęć chomików. Są wyraźne i estetyczne.



Dodatkowe punkty (0/10)

Nie znalazłam nic, co mogłoby mi się szczególnie spodobać.

__________________________

Podsumowanie: 35/55. Bardzo dobry wynik. Popracowałabym na Twoim miejscu nad interpunkcją i poprawiła błędy. Dopracowałabym również wygląd, a mianowicie wyśrodkowałabym karty i tytuł bloga. Poszerzyłabym również kolumny boczne. 

Pozdrawiam, 
Riley.


Przydatne kody, które należy wkleić w zakładce Dodaj arkusz CSS, w zaawansowanej edycji szablonu:

Wyśrodkowanie tytułu posta:
h3.post-title, .comments h4 {text-align: center;}

Wyśrodkowanie nagłówka:
.header-inner .widget div, .header-inner img {
margin-left:auto;
margin-right:auto;

 Wyśrodkowanie tytułu bloga:
#header-inner {text-align: center ;}

Wyśrodkowanie kart (podstron):
.PageList {text-align:center !important;}
.PageList li {display:inline !important; float:none !important;}

9 komentarzy:

  1. Dzięki wielkie za ocenę, jak i za rady, z których na pewno skorzystam, tła zapomniałam zmienić na bez napisów.
    Raz jeszcze dziękuję i pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. ja miałam podobne niedociągnięcia w wyglądzie wynikające z braku umiejętności (i niezbędnych kodów) :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To możesz trochę podpatrzyć kody u nas, lub poszukać w necie. Pełno tego jest :P

      Usuń
  3. Dzisiaj kolejka Aoi-chan się skończyła ?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejka? o_o Nie. Skończył się jedynie mój urlop.

      Usuń
    2. przepraszam ;) Pomyłka w wyrazie, ale miałam właśnie to na myśli ^.^

      Usuń
  4. Tak tylko zwrócę uwagę - nie ma ras chomików, a są gatunki ("

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, dzięki, nie znam się ale na przyszłość będę wiedzieć xD

      Usuń