1 września 2013

Ocena: moje-nudne-lecz-czasem-ciekawe-zycie.blogspot.com/

Witajcie. Tutaj Gruszka. Ocenię dzisiaj ten blog: http://moje-nudne-lecz-czasem-ciekawe-zycie.blogspot.com/

No to zaczynamy...


Pierwsze wrażenie (9/10)

Aleksandro, pierwsze wrażenie jest bardzo dobre. Kiedy weszłam na Twojego bloga, powitał mnie delikatny szablon. Lubię kolor biały, a on tutaj głównie występuje. Mam zastrzeżenie tylko do adresu bloga. Mimo tego, że jest łatwy do zapamiętania, jest stanowczo za długi. Plus za to, że słowa są pooddzielane myślnikami. Zauważyłam favikonę. Rozumiem, że to jest kucyk, zebra? Trochę dziecinne, ale wzięłam pod uwagę Twój wiek, dlatego nie odjęłam punktów. Za pewne miałabym te same pomysły.

Wygląd (10/10)

Dostałaś maxy, ponieważ szablon jest spokojny. Tekst w nagłówku akceptuje polskie znaki, co jest dużym plusem. Karty są w porządku. Mogę tylko przyczepić się do tytułu posta. Niezbyt mi się podoba. Niby jest okey, akceptuje polskie znaki, ale coś... No nie wiem jak to nazwać. Po prostu mi nie pasuje. Mogłabyś zmienić ją na bardziej powywijaną, czy coś. No cóż, nie ma nic więcej do czego mogłabym się przyczepić. :)

Styl postów (13/20)

No, będę miała tutaj dużo pracy. Już na wstępie muszę powiedzieć, że piszesz za długie notki. No to czytamy...
Ciężkie jest życie

"Cześć Wam wszystkim (...)" - ORT.
"(...) drobnymi przejaśnieniami, więc za bardzo nie miałam ochoty dzisiaj wyjść na dwór." INT.
"(...) Wysypkę mam nadal, ale już trochę się zmniejszyła (...)" - INT.
"(...) dzisiaj nigdzie wychodzić, ale moi kochani rodzice (...)" - INT.
"(...) doładowałam sobie konto na telefonie, bo pozostało mi (...) - INT.
"(...) hot_-_doga" - oba słowa powinny być oddzielone spacją od myślnika. INT
"(...) Po dłuższym zastanowieniu się, dlaczego one jest takie kolorowe, przypomniałam sobie, że był (...)" - INT x2.
"(...) pół_godziny (...)" spacja. INT
"Przeglądając tam różne piosenki, natrafiłam na piosenkę reggae, która (...) - INT.
"Co do muzyki - właśnie o niej w większości będzie (...) - Można w tej sytuacji zastosować przecinek lub myślnik, ja akurat wolę myślnik. INT.
"Muzyka XXI wieku. Co mogę powiedzieć (...)" - Mogłaś podkreślić albo pogrubić tekst "Muzyka XXI wieku". Potem zjechać linijkę niżej (enter) i pisać dalszą część postu. Byłoby bardziej przejrzyście. STYL
(...) Piosenka pt. "Applause", którego (...) - Tytuły wszelkich tekstów musimy wziąć w cudzysłów. INT.
"(...) piosenka, która w sumie, jak dla mnie, nie ma żadnego sensu. - INT x2.
"(...) to nie jest ich piosenka, a zarabiają na niej (...)" INT.
"(...) dla pieniędzy, a piosenki piszą im (...) - INT.
"(...) znanych wykonawców np. Rhianna (...) - Pisze się Rihanna. LIT.
"Ja się tym nie zraziłam, bo nie obchodzi (...)" - INT.
"(...) opinia innych o mnie, ale było mi (...) - INT.
"(...) smartfony, a ja jedyna (...) - INT.
"Niektórzy oczywiście się chwalił mi co to one nie ma i kim o nie jest." STYL
POPRAWNIE:
"Niektórzy, oczywiście, mi się chwalili, czego to oni nie mają i kim oni nie są" 
"(...) w końcu nową komórkę, inni zaczęli mnie (...) - INT.
"(...) cofa się w rozwoju, a nie idzie do przodu. - INT.

Też uwielbiam piosenkę Bas'a Tajpan'a - Trzy życzenia. ;)

Dziękuję

"Chciałabym Wam podziękować (...)" - ORT.
"(...) nie szczere (...) - Przymiotniki z partykułą "nie" piszemy łącznie. - ORT.
"(...) tylko po to, abym napisała na ich (...) - INT.
"(...) komentarze, a nie takie nie prawdziwe. - INT, ORT.
"(...) blogi, ale tylko w zakładce (...) - INT.

Gorzej już być chyba nie może

"Witam Was bardzo serdecznie (...)" - ORT.
"(...) konnej, ale oczywiście (...) - INT.
"(...) dermatologa, ale chyba mnie bardzo on nie lubi, bo w ten dzień nie przyjmował  (...) - INT x2.
"Nie miałam wyjścia - poszłam do zwykłego lekarza. " INT.
"Powiedział on, że może to być jakieś uczulenie na coś np. na jakieś cukierki, napoje itp. Przepisała mi jakąś (...)". STYL. Przeczytaj to zdanie. Napisałaś "Powiedział ON", a potem "PrzepisałA mi". Na Twoim miejscu napisałabym tak:
"Lekarka powiedziała, że mogę mieć uczulenie na coś, np. (...) Przepisała mi (...)" 
"Ja nie ufam za bardzo lekarzom a dlaczego?" STYL. 
POPRAWNIE:
"Nie ufam za bardzo lekarzom. Dlaczego? (...)"
"Po wyjściu z przychodniu, poszłam do domu (...)" - LIT, INT.
"(...) robić ze sobą, żebym nie zwariowała do końca, więc postanowiłam, że zagram w sobie w jakiś horror. - ORT, INT x2.

No cóż. Myślę, że poprawiłam wszystko. Robisz ogromnie dużo błędów interpunkcyjnych. Wzięłam pod uwagę Twój wiek, więc nie odjęłam tyle punktów, ile bym chciała.

Post pt. "Życie jest ciężkie" w ogóle mi się nie podoba. Raz, że tytuł zupełnie nie pasuje do treści, dwa treść jest za długa i trochę zanudzająca. Na Twoim miejscu zmieniłabym tytuł notki na "Muzyka XXI wieku", usunęłabym część notki dotyczącą Twojego życia i zostawiłabym tylko to, co tyczy się muzyki. Czyli to co napisałaś, że kradną teksty itp., itd.

Dodatki we wpisach (3/5)
Otrzymałaś 3 punkty za:
  1. Zdjęcia. Co prawda z internetu, ale zawsze urozmaicają treść.
  2. Gify.
  3. Muzykę.
Dodatkowe punkty (4/10)
Otrzymałaś 4 punkty za:
  1. Szablon.
  2. Porządek panujący na blogu. 
  3. Muzykę.
------
Aleksandro, zdobyłaś 39/55 punktów. Gratulacje! To bardzo dobry wynik. Musisz popracować trochę nad pisownią. Radzę przeczytać post ze 3 razy, zanim się go opublikuje. No i długość. Posty są za długie.  Co jeszcze? Dobieraj odpowiednie tytuły postów do treści, bo mogą zmylić czytelnika.

Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w blogowaniu!

Gruszka


7 komentarzy:

  1. Wiem, że piszę za długie posty. Po prostu jak już piszę to wpadam w trans i nie mogę przestać XD Staram się robić trochę krótsze notki no, ale mi to coś nie wychodzi zawsze muszę się rozpisać :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Droga Gruszo, przepraszam za zmianę szablonu(zmieniłam dzisiaj) ale dzisiaj również zauważyłam(po zmianie), że jestem pierwsza w kolejce. Mam nadzieję, że nic się nie stało i, że podejmiesz się oceny bloga.

    Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okey. Ocenię Twojego bloga, ale już nie zmieniaj szablonu.

      Usuń
    2. Okej, nie zmienię i bardzo dziękuję.

      Usuń
  3. Pisanie "Wam", "Tobie" itd z dużych liter nie jest błędem. Wskazuje na wysoki szacunek do osób, do których jest kierowane zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm może źle to przekazałam, ale to właśnie autorka bloga pisała z małej litery, a ja to poprawiłam i napisałam z dużej.
      Ale to moja wina, powinnam inaczej to zaznaczyć.

      Usuń