1 września 2013

Ocena: okiemgimnazjalistki.blogspot.com

Witajcie. Moje wrześniowe ocenianie rozpoczynam od bloga Okiem Gimnazjalistki, którego autorką jest Pigmejka. Trzymajcie kciuki.


Pierwsze wrażenie (8/10)

Na początek dobra, czy zła wiadomość? Wiem, że nie masz jak mi odpowiedzieć, dlatego zacznę od tej dobrej. Blog na pierwszy rzut oka jest zadowalający i zachęcający. Jest utrzymywany w dwóch kolorach: niebieskim i białym. Ogólnie panuje tam porządek, nie ma chaosu, który sprawiałby wrażenie przepychu. Favikona jest zmieniona, ale zupełnie nie wiem, co to jest. Podoba mi się kursor, który nie jest za duży. Są jednak złe strony. Tło, które bardzo rzuca się w oczy po krótkim czasie pobytu na blogu. Czytając posta, ciągle widziałam kątem oka groszki, którymi jest obsypane tło. To bardzo odciąga uwagę. Druga rzecz, która trochę mnie zastanawia, to nazwa bloga. Nie jest, że tak powiem, uniwersalna. Jeżeli skończysz gimnazjum i wkroczysz do szkoły średniej, to co zrobisz? Zmienisz adres bloga i jego nazwę (ciężko będzie Cię przez to znaleźć), czy może zrezygnujesz z prowadzenia bloga, bo nazwa nie będzie się zgadzać z Twoją obecną sytuacją?

Wygląd (8/10)

Jedynym mankamentem w wyglądzie Twojego bloga jest tło, o którym napisałam kilka linijek wyżej, więc bezsensem będzie pisanie tego po raz drugi. Blog jest ogólnie ładny. Wszystko ze sobą współgra: nagłówek, czcionki, dodatki. Kolory są przyjemne dla oka. Posiadasz na swoim blogu wyłącznie przydatne dodatki, takie jak: o mnie, strony, archiwum bloga, pole wyszukiwarki, pole dla obserwatorów, odnośnik do wysłania e-maila, inspiracje, Twoje zdjęcie, no i oczywiście link do naszej ocenialni :). Tytuły gadżetów i postów są pisane wyraźną, czytelną i akceptującą polskie znaki czcionką. Duży plus. Znalazłam jednak kilka błędów, jeśli chodzi o gadżet O mnie


Z góry przepraszam za jakość zrzutu ekranu.

Styl postów (20/20)

Nie mam żadnych zastrzeżeń! Fakt, że notki są czasami długie, ale piszesz w taki sposób, że chce się je czytać. Zachęcasz czytelnika swoim słownictwem, które czasem jest wyszukane, ale w stu procentach pasujące do Twojej osobowości, którą masz. Można to stwierdzić chociażby po przeczytaniu kilku słów na Twój temat i spojrzeniu na Twoje zdjęcie. Piszesz posty wyraźną czcionką, która akceptuje polskie znaki. Stosujesz urozmaicenia, co ułatwia czytanie posta. W każdym Twoim wpisie jest jakieś zdjęcie adekwatne do tematu. Jest zawsze ładnie ułożone, a nie porozrzucane. Widać, że wiesz o czym piszesz. Zawsze masz jakiś dobry temat, by poruszyć go na blogu. Poza tym, nie znalazłam żadnych błędów!

Dodatki we wpisach (5/5)

Czasem jest to filmik, czasem jakiś obrazek. Plus za to, że jest adekwatny do notki i położony w dobrym miejscu.

Dodatkowe punkty (9/10)
  • ciekawy wygląd bloga
  • przejrzystość
  • porządek
  • pasek muzyczny
  • inspirujące inspiracje
  • różnorodność tematów
  • ciekawe pisanie
  • dobra ortografia
  • podświetlenie zdjęcia po najechaniu na nie kursorem
__________________________

Podsumowanie:  50/55. Brawo, ten wynik zapewnił Ci miejsce na liście THE BEST! Tak trzymaj. Jednak, mimo że wynik jest duży, mam dla Ciebie małą radę: popracuj nad tłem bloga. Poza tym, wszystko jest w porządku. Gratuluję :)

Pozdrawiam i życzę powodzenia,
Riley.

5 komentarzy:

  1. Ale się cieszę! Strasznie bałam się ortografii, bo nie jestem w tym zbyt dobra, a jednak nie jest tak źle. Favikoną jest guziczek, miałam wątpliwości co do tego, czy wszyscy ją rozszyfrują. Muszę go trochę powiększyć. Co do adresu... Może wtedy trochę go zmienię, ostrzegając czytelników jakiś czas przedtem. Bardzo dziękuję za tak wysoką notę. A co do tła, macie może jakieś propozycje?

    pozdrawiam, jeszcze raz dziękuję, skaczę ze szczęścia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, może coś jaśniejszego, albo jakieś jednolite tło... To już zależy od Ciebie, ja Ci tylko dałam wskazówkę :)

      Usuń
  2. Przepraszam, że się czepiam, ale jednak zauważyłam coś, co nie jest fair wobec wszystkich.
    Pigmejka dostała dodatkowy punkt za dobrą ortografię, a natknęłam się na kilka ocen, również z dobrą ortografią, w których dodatkowych punktów za to nie ma, tak samo jak w mojej. Nie sądzisz, że jeśli dodajesz za to dodatkowy punkt, to powinnaś dawać wszystkim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okej, nie masz za co przepraszać. Powiem tak, dodatkowe punkty za ortografię przyznaję wtedy, kiedy we wpisie nie znajdę ŻADNEGO błędu ortograficznego, czy interpunkcyjnego. We wpisach Pigmejki takowych nie było. Chcę też zaznaczyć, że "heej" lub "taak" (jakiego Ty użyłaś na blogu) jest błędem ortograficznym. Na każdym blogu, który oceniałam, jakiś błąd tego typu był, więc nie otrzymywał dodatkowego punktu.

      Usuń
    2. Mam bezbłędną ortografię? Moje oceny z dyktand oscylują pomiędzy jedynkami, a dwójkami. Trzy to cud nad Wartą.

      Usuń