6 września 2013

Ocena: sweet-young-girl.blogspot.com

Znalazłam w ciągu tego tygodnia trochę czasu na ocenianie. Niestety, zaczęła się szkoła i ocen będzie na pewno mniej, przynajmniej tych ode mnie. Dzisiaj oceniam ten blog: sweet-young-girl.blogspot.com.

Pierwsze wrażenie (6/10)

Okej, nie podoba mi się za bardzo kolorystyka. Tło jest jakieś ruchome, a to strasznie przyciąga wzrok (co nie jest dobrym aspektem). W ogóle układ bloga wydaje mi się trochę dziwny, mam wrażenie, że jest za bardzo przesunięty na prawo, a powinien być na środku. Boli mnie brak jakiegokolwiek nagłówka. Podoba mi się jednak kursor, bo jest mały, fajnie to wygląda. Zastanawia mnie jednak, co ma tytuł bloga (Pali ♥) do adresu (sweet-young-girl.blogspot.com). Nie rozumiem o co chodzi w tym całym Pali. Favikoną jest serduszko na białym tle. Lepiej by było, gdyby owe serduszko nie było na tym białym tle, tylko przezroczyste.

Wygląd (5/10)

Mówiłam wyżej, że nie podoba mi się kolorystyka. Beż i niebieski są ogólnie trafnym dobraniem, ale akurat taki odcień niebieskiego nie był strzałem w dziesiątkę. W tytule posta tekst powinien być wyśrodkowany, bo na tym niebieskim zaznaczeniu wygląda niezbyt ładnie. Karty są na górze, okej, ale niepotrzebna jest kropka w jednej z nich, a mianowicie w Pytania. Poza tym, niektóre są napisane po polsku, niektóre po angielsku. Zdecyduj się na jeden język. Czcionka w postach jest średnio czytelna: ze względu na rodzaj, wielkość i kolor. Link do naszej ocenialni prezentowałby się lepiej, gdyby był w jednym kolorze. Strasznie wkurzające jest to, że zdjęcia we wpisach są szersze niż sam wpis i wychodzą za jego obręb. Nie rozumiem dlaczego Twój blog jest w pewnej części zrobiony po angielsku. Po co? To serduszko w tytule bloga strasznie psuje jego wygląd. Dostałaś 5 punktów za to, że panuje tam jakiś ład.

Styl postów (7/20)

Od razu mówię, że nie ma szału. Co prawda, nie wyłapywałam jakichś błędów ortograficznych, ale strasznie mi się rzuciła w oczy Twoja słaba interpunkcja. W każdym poście są jakieś błędy, które dla kogoś takiego jak ja, są bardzo irytujące: robisz spację przed znakiem interpunkcyjnym, który powinien być po nim, a nie przed. Zdanie powinno kończyć się kropką, znakiem zapytania albo wykrzyknikiem, u Ciebie często tego brakuje. Bardzo mnie zniechęca czcionka, którą piszesz posty. Nie powinna być taka, jest za jasna, za mała i zbyt powywijana, ciężko się czyta. Zirytowało mnie również to, że w tytule niektórych postów piszesz wszystkie wyrazy z jednej litery. Tak się nie robi w środku zdania, chyba że są to nazwy własne. Dostałaś jakieś punkty za to, że przynajmniej piszesz zrozumiale i na temat. Notki są krótkie, co dla takiego bloga jest plusem, bo nie bardzo chce się takie notki czytać.

Dodatki we wpisach (2/10)

Dostajesz punkty za zdjęcia i gify. Nie dam więcej, bo wspomniałam w Wyglądzie wspomniałam o ich szerokości wykraczającej poza granice posta.

Dodatkowe punkty (1/10)

Przyznaję jeden punkt za translator, który na tym blogu się przyda.

_____________________

Podsumowanie: 21/55. Dość krytycznie, ale blog jest słaby. Dużo rzeczy do poprawy, sama wywnioskuj jakie, bo chyba napisałam ocenę wystarczająco zrozumiale. Weź rownież pod uwagę to, że oceniałam Cię jako bloggerkę, nie jako dwunastolatkę :).

Pozdrawiam i życzę powodzenia, naprawdę.
Riley

1 komentarz: